четвртак, 1. фебруар 2018.

Dan zaljubljenih u Ric Karltonu

Zaradio sam još jedan ručak u restoranu hotela Karan u Al Jubailu u Saudijskoj Arabiji. Samo nikako da odem i naplatim opkladu. Ovo je već druga koja me čeka kad dođem. Krenulo me. (Doduše na domaćem terenu sam jednu u međuvremenu izgubio, tako da je trenutno stanje 2:1 za mene. Samo što ovu izgubljenu /domaću/ u obliku ručka moram što skorije da isplatim, a one dve dobijene liče na goluba na grani).
Elem, sećate se kada sam pisao o antikorupcijskoj akciji princa prestolonaslednika tokom koje je za jednu noć pohapšeno par hiljada ljudi od kojih su oni viđeniji zaglavili u najskupljem hotelu u Rijadu, znamenitom Ric Karltonu. E, s njima u vezi sam se kladio sa mojim saudijskim partnerima da će država do 1. februara inkasirati ne manje od 100 milijardi dolara.
Naplaćeno je 107 milijardi. 325 najviđenijih glava u Ric Karltonu namaklo je tu sumu i kupilo svoju slobodu. Među prvima je bio princ Muteb (sin pokojnog kralja Abdulaha i jedan ozbiljnijih pretendenata na presto) koji naravno više nije na čelu Nacionalne garde – jedine vojne sile koja nije bila pod neposrednom komandom princa prestolonaslednika Muhameda. Princ Muteb se kratko nećkao i izašao među prvima za tričavih 1 milijradu dolara. A onda su mic po mic i drugi krenuli njegovim stopama.
Među njima i jedan od najbogatijih ljudi na svetu princ Al Valid bin Talal koji je pustio video snimak svog apartmana u Ric Karltonu. On svakako tvrdi da je nevin i da je to dokazao vlastima ali je saudijska državna novinska agencija objavila da je došlo do finansijke nagodbe. Jednako kao i Valid al Ibrahim, vlasnik arapske satelitske TV mreže MBC. A glava familije Bin Laden koja ima najveću građevinsku firmu u KSA napravila je drugačiju nagodbu koja, na osnovu saopštenja Upravnog odbora kompanije Bin Laden, ide ka tome da se smanji uloga osnivača I vlasnika firme u Upravnom odboru u koji ulaze i neki državni zvaničnici. Grupacija Bin Laden je ujedno odlučila da neki deo svojih akcija ustupi državi što se “smatra potpuno prirodnim jer je država najveći investitor u svim poslovima koje Bin Laden dobijaju na transparentno vođenim tenderima”.
Od 381 privedenih u Ric Karlton ostalo je tvrdokornih 56 koji se nisu uspeli nagoditi. Državni tužilac šejk Saud el Mudžeb za tih 56 kaže da su u toku ispitivanja mnogih kriminalnih radnji u koje su bili uključeni i oni će iz Ric Karltona biti sprovedeni u zatvor radi dalje istrage. U prevodu: 56 njih je ponudilo premalo pa će zatvor poslužiti da shvate da treba zavući ruku malo dublje u džep.
Pitaju mu moji Saudijci kako sam znao da će sve to sa Ric Karltonom da se završi do 1. Februara.
“Pa sve sobe u hotelu su tog dana u novembru bile rezervisane do 1. Februara.” – što se moglo pročitati na sajtu hotela.
“A zašto do 1. Februara?” – pitaju oni dalje.
“Pa da bi se hotel sredio i pripremio za Dan zaljubljenih.”
Mislili su da se šalim dok nisu videli oglase po medijima da Ric Karlton za Dan zaljubljenih organizuje niz programa i očekuju punu popunjenost za Dan zaljubljenih. Koji se inače u KSA ne slavi. Ili se nije slavio. Ali od ove godine mnoge će stvari u monarhiji Sauda biti drugačije.

Нема коментара:

Постави коментар