субота, 1. август 2020.

Mamaljuga na Marsu

Sa mamaljugom sam se upoznao ima tome više od mjesec dana. Preko Danasa koje su jedine dnevne novine koje koliko toliko kao internet pretplatnik pratim. U danasu uvijek ima interesatnih recepata. Naziv jela potiče iz istočne Srbije, a moja nećaka iz Amerike mi reče da je naziv iz Rumunjske ali, ako sam je dobro čuo preko WhatsAppa, Rumunji kažu mamaljiga. Nisam provjeravao jer vjerujem mojoj nećaki Amerikanki jer je bila udata za Rumunja i veoma voli tu zemlju makar se od muža razvela. U kraju iz koga ja potičem (karlovačko-ozaljski) mamaljugom se nazivaju žganci, a u Srbiji kačamak, eventualno palenta. Znam ja da će stariji pratioci mojih pisanija podastrti raspravu kako se u kom kraju kaže i kako se pravi. Takvoj raspravi nikada ne može biti kraja kao kod npr. rasprave o tome kako se pravi najbolji ajvar.

Posebnost Danasovih mamaljuga je u tome što se pravi slatka varijanta što također vjerujem da će naići na opće zgražavanje obožavaoca žganaca (kačamaka, palente, pure...sami dodajte eki lokalni naziv) jer ZNA SE isti se jedu sa vrućim mlijekom (varenikom), ili evetualno sa preprženom sitno isjeckanom slaninom.

Dakle žganični dio mamaljuge je urađen na klasičan način. Naravno klasičari će me se odreći kad kažem da sam upotrebi zgotovljenu smjesu kukuruzne palente koja je uz stalno miješanje u vrućoj vodi, sa nešto soli i vanilin šećera (majka bi me se odrekla na ovom mjestu). Slatku smjesu sam napravio tako što sam usitnio voće taj dan nabrano u šetnji kroz Medaković sa voćki zasađenih u javnom prostoru. Većinom su to bile šljive džanarike, par jabuka „zlatni delišes“ koje su mi se vukle po korpi za voće nedjelju dana, 1 breskva, nešto zaostalih brusnica i grožđice. Sve to zaliveno sa nešto tople vode sa dodatkom šećera i vanilin šećera sa ukusom ruma. Za svoj gušt dodao sam i kakao. To se kuvalo nekih 20 minuta. Dok se slatki umak hladio, propržio sam prezle na ulju i u njih uvalio kašikom oblikovane okruglice žganaca a onda njih uvalio u u slatki umak. Rezultat vidite na slici.  Sve one nevjerne Tome uvjeravam daje jelo bilo FANTASTIČNO.


To je bilo otprilike prije mjesec dana. Danas sam ponovo napravio slatki umak. Danas su se u njemu našle isjeckane kruške, jabuke petrovače (još pomalo kisele), nešto šljiva džanarika (onih što kasnije dozrijevaju. op BV nisam znao da tih džanarika ima toliko vrsta koje se međusobno dosta razlikuju po boji i ukusu. Na mom hajkingu po Medaku našao sam otprilike 7-8 različitih vrsta), i naravno dodao brusnice i grožđice, kakao a ovog puta i cimet. Sada se već pristojno ohladilo. Prekidam pisanje, da probam onako sa malom kašičicom, više puta.

xxx

Hm, mislim da sam pretjerao sa kiselim jabukama. Ukus ću sutra porpraviti dodavanjem mješane marmelade. Naravno, sutra je sveti Ilija i obilježiću tog Gromovnika mamaljugom u slatkom sosu. Tako da ćete svi koji ćete me proglasiti bogohulnikom preporučiti sv. Iliji da ne na mene uputi koju od svojih munjevitih udara.

Istinu govoreći, naum prilikom pripreme teksta bila je da mamaljugu posvetim Marsu. Asocijacija je zbog crvene moje mog voćnog umaka i crvenkastog sjaja koji ponekad promakne na nebu kada se pogleda tačka na istočnom nebu sjeverne polulopte. Mars se u Beogradu pojavljuje nisko na istočnom horizontu nešto prije ponoći da bi se kroz koji sat kasnije upetljao u mrežu sa Jupiterom, Saturnom i ovih dana punim Mjesecom.

A što baš Mars pominjem. Pa zato što su se ovih dana u razmaku od par nedelja poslale svemirske letilice nekoliko zemalja ka Marsu koji je zbog perioda relativne blizine Zemlji ovih mjeseci prikladan kao cilj do kojeg se može stići za nekoliko mjeseci. Amerikancima, Evroplojanima i Kinezima pridružila se ove godine i letilica pod pokroviteljstvo Emirata (u saradnji sa amerikancima i Japancima) koji su se na taj način učlanili u klub svemirskih velesila.

Koliko su uzbudljiva ispitivanja koja će se vršiti na Marsu govori činjenica da će jedno marsovsko vozilo sakupljati uzorke sa Marsa, stavljati ih u metalne, cilindrične kontejnera po koje će za koju godinu otići druga letilica sa Zemlje da ih pokupi i donese na Zemlju.

Potrudiću se za slijedeći put da vam nađem jedan interesantan link koji predstavlja animaciju kako će se sakupljati uzorci i slati na Zemlju. Veoma uzbudljivo tehničko i inženjersko dostignuće. Moje drugare, zaljubljenike u astronomiju, uvjeravam da nisam zanemario njihova vrijedna uputstva i da ću ih koristiti u nekim kasnijim napisima. Na te teme ima uvijek šta da se kaže. Evo, u trenucima kada sam ovo pisao (subota, 22.30) lepo sam na nebu ispratio kruženje jednog satelita.

xxx

Za utjehu nevjernicima, a i za spas svoje duše, ostatak žganaca sam slijedećeg jutra pojeo za doručak onako kako bog zapovjeda (sa mlijekom) kao što se da vidjeti iz priloženog. A voćni umak sam narednih dana koristio kao dodatak voćnim salatama za čiju osnovu upotrebljavam dinju a dodajem sve što uberem za šetnje po Medaku.


Нема коментара:

Постави коментар