уторак, 28. август 2018.

Od Medaka do tepidarijuma


Vožnja autobusom, pogotovo kada je duža linija, za mene je poseban prostorno-vremenski mikrokosmički događaj. Često zamišljam da pri ulasku u autobus ulazim u jedan poseban prostor koji odvojeno prolazi kroz neki veći prostor i ima svoja odvojena kosmička pravila. A ljudi koji ulaze i izlaze menjaju se već prema tome kakvu su sreću ili nesreću uneli u taj definisani prostor. Promatrajući ljude u autobusu zamišljam šta su to od sebe, od svoje tuge i nevolje, radosti i uživanja,  uneli u vreme/prostor autobusa. 

Autobuska linija br. 18

 je jedna od najdužih u gradu. 18 stajališta od početne u Medakoviću III do Sava centra gde silazim je otprilike pola linije koja se pruža do kraja Zemuna na okretištu u Bačkoj (ulici).


Sve vreme života u Beogradu (od 1971) koristio sam gradski prevoz tako da sam kao korisnik solidno verziran kako se on kroz decenije razvijao i širio. Ali o tome kada me GSB bude zvao da im održim slovo na nekoj svečanoj akademiji.

MEDAKOVIĆ 3


Do početne stanice stižem 29. iz Vojislava Ilića, ako mi se ne ide peške. Što jeste sada slučaj jer kondiciono još nisam za veće hodanje uzbrdo.
Početna stanica daje onu nesumnjivu prednost: biraš mesto za sedenje. Sedam obično otraga da bih mogao promatrati druge putnike, saučesnike u mikrokosmosu.

VOJISLAVA ILIĆA

Jedna od većih ulica u Beogradu. Spušta se ni voždovačku padinu do autoputa i preko Plavog mosta ka centralnom Beogradu. Ne znam da li neki pesnik ima dužu i značajniju ulicu u Beogradu.

ZAPLANJSKA
Preko puta stanice je moj omiljeni restoran (otkako ovde živim) i zove se Avenue.


 Ima divnu ljetnu baštu a i unutaršnjost je skladno uređena.
Do Avenije je Arapska-libijska škola.


 Kada krene školska godina u septembru zažuboriće arapska deca. Mada sam na zidu objekta video oglas za iznajmljivanje.

Zaplanje je planinski kraj negde u jugoistočnoj Srbiji, na području opštine Gadžin Han (nikad bio) i pruža se uz Suvu planinu. “Zaplanjci” su u stvari “Zaplaninci”, da ne kažem ljudi sa planina.
Blizu stajališta je moja omiljena burekdžinica. Ispod sača uvek vruć burek. Nije baš masan, onaj četnički, ali je odličan. Obično uzimam sa sirom.

Ovde ću prekinuti literarno putovanje 18.icom da vas ne smorim odjednom. Inače smatram da bi u osnovnim školama morao postojati predmet “Moj kraj” da đaci znaju ulice, ko je ko bio i po čemu je zaslužan. Historija (u obliku povjesti) i geografija na licu mesta.

Xxx

Čim je malo pala temperatura, lagane ljetne haljine zamenjene su uskim pantalonama. U modi su već koju godinu one koje ne dosežu do gležnjeva. Uske su toliko da mi nije jasno kako se oblače.
Jedan djevojčica u uskim pantalonama sivomaskirnih boja. U šljaštećim srebrnim patikama. Na sivoj majci veliki srebrni smajli. Dug vrat. Isposničko lice u zamišljenom osmehu. Duga vezana kosa, razdeljak po sredini. Pogledom putuje spoljnim prostorom. I sanja.

Xxx

Danas sam isprobao tepidarijum.  


Ležaljka je kao anatomski oblikovana. Od keramičkih pločica. Ispod su grejači a sa strane prekidači za regulisanje temperature. Nije loše, mada je za koščatog i ispoštenog tipa poput mene tvrdo i neudobno. Dobro dođu peškiri i jastučići sa fotelja.  


Xxx

Kada se izmaknemo iz ljetnog vremena, u spa centru se život vrati u normalu. Podrazumevam pri tome da prevladavaju redovni gosti -  pretplatnici. Godišnje, polugodišnje, tromesečne i mesečne karte. Kako ko sebi podesi i može da plati. Moja varijanta od 6 meseci, koja podrazumeva mogućnost korišćenja teretane, sauna (finska – suva i turska - parna) i bazena od 6.30 do 16.00 svakog dana košta me, sa popustom za dugogodišnje članove, oko 50.000 (tj. oko 400 i nešto evra). Cene nisu niske i predstavljaju faktor koji odlučujuće utiče o sastavu redovnih posetilaca: žene dobrostojećih muževa, biznismeni raznih fela, nešto novokomponovanih japija, tu i tamo neki pripadnik bolje stojećeg srednjeg sloja. I naravno, hotelski gosti.

Xxx

Danas mi se nešto nije radilo. Čitao sam novine i slušao Anđelinu Džordan.
Preporučujem:
Angelina Jordan / Young and beautiful

Нема коментара:

Постави коментар