уторак, 26. септембар 2017.

Mliječni put


Vojna pošta 8115-12
Centroprojekt
Vojna pošta 2149
Montinvest
Ivan Milutinović PIM
New Line
Abax
Atako
Intergas
Keramika
Bona Dea Balance
Union Karić
Libenter

Buljim u metar i po nazupčanog papira ištampanog mojim radnim vijekom.
To vam je tako kada napunite 65.

  • 0 -
Pre otprilike pet godina sam počeo da pišem kratke notice pod objedinjenim nazivom “Voajer iz 65”. Radi se o broju autobuske linije kojom sam tada išao na posao u jednoj od pobrojanih firmi (Union Karić – nema veze sa braćom Karić, btw). Namjera je bila da prijateljima uz jutarnju kaficu dam neku crticu iz mog života. Ispalo je da se to nekima dopalo, krug se čitalaca širio i ja sam u tome nalazio neko zadovoljstvo. Na mahove i kasnije. Danas sam pogledao  moj blog u kome je sve to sabrano. Nakupilo se. 317 tekstova. Ko bi rekao.

  • 0 -
Sjetih se toga danas kao nekog simboličnog broja. Mislim, 65. I voajerizma. Jer život mi je protekao u promatranju života i na mahove uzimanjem neke sporedne uloge. 
Ova 65-ica označava liniju koju je Država  odredila kao granicu za moguću penziju.
Znam mnoge koji su brojali godine i očekivali je kao dobitak na nekoj nagradnoj igri. Nekima je penzija dočekana nagrada, mnogima je donela svijest o odbačenosti.
O tome da li se od penzije može živjeti – neću razbacivati riječi. Svako ima svoju priču. Mnogi svojim penzijma hrane svoju djecu i/ili unuke. Sapienti sat.

  • 0 -

Radni vijek vam stane u niz kolona sa nerazumljivim brojevima. To se valjda zove obrada podataka. Gledam u metar i po papira kao da se ne radi o meni. Tek kada razabrem nazive firmi sjetim se da sam ja nekada u njima nešto radio i da su one nešto novca uplaćivale u nekakve penzione fondove koje su ratovi i tranzicija u kapitalizam (ćapalizam – kako se izražavao još u socijalizmu Irenin otac) pojeli. Sada će mi država uplaćivati penziju iz budžeta i hvaliti se svojom brigom o starijim sugrađanima - kako to vole da kažu.

  • 0 -

Ne vozim se više 65-icom. Neki drugi autobusi voze na Medaković II. Navikavam se na 29, 30, 18 i upoznajem brdovitiji dio Beograda.

  • 0 -

Moj saudijski kralj Salman danas je izdao dekret kojima se ženama dozvoljava da voze. I sami znate koliko sam često o tome pisao.
Neki ženski pokreti tamo slaviće današnji dan kao historijski.
Volim te datumske koincidencije.



Volim ovu fotografiju. Nije slika, niti je photoshop. Fotografija je dobila nagradu nekog časopisa za astronomniju. Na temu: Čovjek i zvjezde. Fotograf je dugo namještao svjetlo u pećini koje treba da obasja čovjeka zagledanog u zvijezde. Poznavaoci fotografije znaju kako je teško snimiti ovako nešto. Ponešto se u to i razumijem ali nije to ono zbog čega volim ovu fotografiju.

Volim čovjeka zagledanog u Mliječni put. 

Нема коментара:

Постави коментар