уторак, 23. април 2019.

SNS tim bilding i spomeničar u nastajanju



Pretpostavljam da se ozbiljni sociolozi i politikološki istraživači bave proučavanjem značaja mobilnih telefona u savremenim političkim procesima. Kada se mogućnostima instant prenosa zvuka i slika dodaju društvene mreže na internetu te tviterisanje i instagramisanje – mislim da smo ušli u polje neslućenih mogućnosti brzine prenosa istina i laži, te manipulacije svake vrste na lokalnom i globalnom nivou. O izazovu koji takva lakoća on line prisustva na bilo kom događaju predstavlja za moderno novinarstvo tek bi se dalo pričati, pogotovo kada je reč o agencijskom novinarstvu. No, ne bih o tome, moja sklonost ka novinarstvu istrošila se u studentskim danima a sada se samo može osetiti u ovim pisanjima kada mi se čini da je vredno upoznati vas sa nečim u čemu možda niste uzeli učešće.

xxx

Ja sam prestao da pravim fotografije na mitinzima. Prvo, donekle mi je komplikovano baratanje jer zbog nevičnosti moram uzeti naočale (koje ne držim stalno na nosu), a drugo, na sve strane se svi bave snimanjem da sam uveren kako su drugi mnogo bolje od mene uhvatili pojedine interesantne scene.  Eto, npr. na ovom linku iz Peščanika imate dobar izbor fotografija u kome obratite pažnju na dogažaj koga sam nazvao  „SNS tim bilding“ u okviru strateške izborne akcije „Budućnost Srbije“  a pod radnim  naslovom: Aco Srbine. 
Na jednoj od fotki videćete i sad već čuvene sendvičare (rekao bih da  spot sa nekim od čelnika SNS u brdu sendviča (kao pokušajem autoironije)  sendviči nisu samo deo mizanscena nego je iskorištena prilika kada su zaduženi keterinzi pripremali provijant za izgladnjelu Srbiju koja se sjatila u Beograd).
A sadržaj ostalih fotografija sa pokloničkog skupa Gospodaru Vučiću biće vam mnogo jasniji kada pogledate cenovnik po kome su razvrstani vredni i pouzdani članovi SNS (mal ne rekoh SSRN) dobijali dnevnice bajraktara i vikara ( ista cena za vikanje “Aco Srbine” i “Ua fašisti”?!).


A kada na kraju serije fotografija pogledate par njih sa skupa opozicionih šetača (tj. fašista, silovatelja i tajkuna) nameće se utisak da je tim bilding SNS više para potrošio na prigodni inventar (zastave svih veličina, parole, sendviči, autobusi, tribina, ozvučenje) od sirotinjskog skupa šetača. Broj prisutnih u tim bildingu SNS nesummjivo je veći ali sam jako skeptičan kako bi to izgledalo da su podržavaoci Vučića morali sami da dođu pred Skupštinu i da se sami prehrane u Beogradu.  
Što kaže Dejan Ilić  https://pescanik.net/pristanak-porazenih/   neka SNS svoju brojčanu premoć u poređenju sa šetnjama opozicije dokazuje svakog petka i u 100 gradova Srbije pa da vidimo da li imaju zaista toliku nadmoć u podršci nad neplaćenim šetačima i građanima tipaTadića i Đilasa koje sam video utopljene u masu, pri kraju kolone,  kako pričaju sa ljudima i jedu kokice. 

xxx    

Razumem da je vrhovom komandantu bila potrebna parade vernika i veliki brojevi da bi na predstojećim međuarodnim forumima potvrdio svoj autoritet inokosnog donosioca odluka, ali sam zabrinut za one najbliže njemu koji se moraju prilagođavati njegovim hirovima. Isturiš premijerku da se sruči na fašiste i lopove i pustiš Dodika da ispoveda svoju mantra o srpstvu, a onda govoriš svojim mukama i tražiš od opozicije da se uključi u uljudan dijalog u “institucijama Sistema”.
Opozicija je izašla odmah sutradan sa sastavom svoje “komisije za pregovore o izbornim uslovima”.
Brnabićka će morati da se vrati pomirljivom rečniku i da formira neki svoj Vučićev tim. Ali njoj to i neće biti teško. Ona nema sopstveno mišljenje, a zaštićena je kao retka bilja na spisku ugroženih vrsta. Uz nju je zaštićeno još par osoba iz najužeg kruga s time što njima možeš poveriti samo sluganske poslove i držati iz na uzici. Sa povremenim popuštanjem uzice da bi mogli obaviti nuždu uz neki grm ili drvo.
No, idem ispred događaja. Biće između još kojekakvih smicalica a valja i sačekati šta će Angela Makron poručiti srpskom dvojcu jednosedu u Berlinu za koji dan.    

Xxx

Nego kad sam već kod cenovnika.
Mislim nešto da bi valjalo da naplatim svoje tabananje po mitinzima opozicije. Sva je sreća što sam dnevnički marljivo zapisivao kada sam i na kom mitingu bio. Šteta što nisam bio na prvom mitingu o krvavim košuljama. Kad bih njega imao u CV mogao bih računati i na orden narodnog heroja. Ovako mi ostaje prvoboračka spomenica jer sam bio na drugom mitingu iz prošle godine pa mi to dođe kao 1941. za borce NOB iz prvog saziva. Jedna januarska šetnja po smrzavici dođe mi kao Igmanski marš a učešće na svesrpskom mitingu 13. Aprila kao jedna od čuvenih ofanziva. Rado bih da kažem da je Neretva u pitanju ali nije bilo ranjenika niti gubitaka u ljudstvu i materijalu. Doduše nadletali su nas Mitrovićevi dronovi koju bi mogli nazvati “ljubičastom rijaliti avijacijom” mada bi je on pretpostavljam nazvao “partizanskom avijacijom” za kontrolu fašista, huligana, razbijača i siledžija.

Dakle, spomenicu 41. sam obezbedio. Ako zatreba priložiću i svedoke.

Ako opozicija jednom za mog života dođe na vlast očekujem:
- borački dodatak na penziju;
-        -  Besplatnu banju jednom godišnje u trajanju od 3 nedelje (ako ima još neka banja koja nije privatizovana);
-          - K-15 povlasticu na železnici (ako je Kinezi i Rusi vrate makar koliko u radno stanje). Rado bih 2 puta godišnje i do Budimpešte ekspres turbo brzim vozom;
-          - Godišnju kartu za BG metro (ovo spada u kategoriju nerealnih očekivanja, što s obzirom na moje godine, što s obzirom na dosadašnjih 40 godina razmatranja o mogućim linijama metroa);
-          - Sendvič za državne praznike (insistiram na tunjevini zbog Omega 3 masnoća);
-          - Slušni aparat ;
-          - Rezervno zubalo;
-          - Godišnju pretplatu na opozicionu štampu (pretpostavljajući da će neki od štampanih medija iz Vučićeve štamparije preći jednom u opoziciju.)
-          - Dva para patika veličine 46. Godišnje. 
  
        Trebaće mi za buduće proteste.

Нема коментара:

Постави коментар