понедељак, 19. август 2019.

Creme brulee pred Oluju


           Razumijem da su priče o porodici interesantne samo članovima iste porodice koji se poznaju i žele da su upućeni što se kod koga događa. Međutim, da bih vas uveo u kontekst zbivanja narednih nekoliko dana mog boravka u Hrvatskoj, morate malo  istrpjeti i upoznati se sa slijedećim okolnostima:
-        Dolazi 6 američkih Kobasića (2 odrasla i 4 djece /od 10 do 15 godina/) a ja treba da okupim hrvatsko-slovenski dio koga rijetko viđam. Okupljanje treba da traje nepun dan.
-       Prije toga treba da dočekam Amerikance, procunjamo se po Zagrebu na dan proslave Oluje (pardon: Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja) i sutradan pohodujemo sela između Karlovca i Ozlja.
Stanovito uzbuđenje koje sam imao zbog susreta sa američkim Kobasićima rezultat je lijepih odnosa sa Danicom (znamo se 20-tak godina),upoznavanja sa Steve-om koga nisam poznavao i strepnje kako ću se nositi sa nemogućim, nezainteresiranim i nevaspitanim tinejdžerima koji bulje u I-phone i ne šljive nikog tko se ne pojavljuje u igricama. Tamo neki omatorjeli uncle iz Hrvatske (ili Srbije – njima je to sasvim svejedno) unaprijed je proglašen za odrtavjelog i možda malo uvrnog starca sa čudnim izgovorom engleskog.
Dakle, tako svježe obrijani, pivom odobrovoljeni, i napadno srdačan Uncle, nenavikao da se bavi djecom u bilo kom formatu, stuštio se iz sobe u Esplanadi da se sretne sa hordom amerikaniziranih Kobasića iz Upper Michigana. 

Xxx

Biti u Esplanadi a ne kušati njihov creme brulee je neoprostiv grijeh.  Tu sam francusku slasticu prvi puta probao upravo u Esplanadi i gdjegod kasnije na nj naišao ne može se mjeriti sa Esplanadinim. Obično bih uzimao čokoladni ali mi je umješna konobarica preporučila da probam ovaj sa ušećerenom kumqatom.

 Nježog kremastog ukusa, glatke teksture s malo karamela na vrhu – uživanje za nepca. Ovom srpskom Kobasiću bi odgovarala veća posuda  ali vjerovatno bi me u Espalanadi gledali kao nezajažljivog Bizantinca kad bih tražio repete.

xxx

Amerikanci su stizali u porcijama pa sam ih lakše svario. Naravno da pretjerujem. Susret je bio prijatan i ugodan. Djeca vrlo pristojna i vjerojatno u neiskazanom šoku što imaju nekog uncle-a koji ih ne smara beskrajnim ljubakanjem, glađenjem po kosi i tapšanjem po leđima.
Djecu razmjestismo da se odmaraju od noćnog putovanja preko oceana i dnevnog smucanja po evropskim aerodromima ne bi li se uhvatio neki let za tamo neki Zagreb.
A ono dvoje odraslih Kobasića, od kojih jedino Steve nosi to prezime, sa srpskim polukobasićem razvezaše priče potpomogute Karlovačkim pivom.

„A kakav je to praznik u Hrvatskoj?“ – ljubopitljivo se zainteresirao Steve razumjevajući da sve one izvješene zastave po Zagrebu nisu namjenjene Kobasich reunionu.
Koji odgovor dati na tako škakljivo pitanje? Hrvatski ili srpski?
Pokušao sam sa nekim izbalansiranim, objasnivši da dolazim iz Beograda, tj. Srbije i da je moja vizura događaja u Hrvatskoj kolovoza 1995.  drugačija od one zvanične Hrvatske, makar bi me podrijetlo valjda trebalo usmjeriti drugačije.

„Znači ti si iz Srbije došao na proslavu Dana pobjede Hrvatske nad Srbijom?“

Našalio se Steve hvatajući se u koštac sa tisućljetnim ili hiljadugodišnjem natezanjem Hrvata i Srba tko je koga zaj..avao, još uvijek zaje.ava i bez svake sumnje će narednih tisuću hiljada godina zaj...vati.

Sva je sreća te Karlovačkog (piva) bijaše dosta a dobre Kobasićke volje i spremnosti na šalu još više te se u dobrom raspoloženju raziđosmo po Esplanadinim sobama bez izazivanja međunarodnog skandala.
Posle tuširanja  zavalih se u preveliki krevet. 


Slijeganje utisaka išlo je sporo i nije mi se spavalo. Posegnuh za malo muzike sa You tube. Za dom spremni Thomson nije moj izbor, „Tamo daleko“ mi nije palo na pamet možda i zato što je za drugog svjetskog rata u Esplanadi bilo sjedište Gestapoa i Wermachta.
Zadovoljno se prepustih Mallorci Albenizovoj u izvođenju Sharon Isbin.

Na ekranu velikog pljosnatog televizora pisalo je: Welcome Mr. Branko Vuksan dok su me udoban krevet, Karlovačko i lijepa Sharon uvodili u san.

Нема коментара:

Постави коментар