субота, 12. јануар 2019.

0.33 m2



Kada je onomad ministar unutrašnjih dela Stefanović dr Nebojša stručno, matematičko-geometrijski dokazivao malobrojnost šetača na beogradskim ulicama,  pokazao je jednu uveličanu fotografiju u koloru sa crveno označenim glavama poređanim kao kegle u kuglani. Učini mi se da bi jedna ta zaokružena crvena glava mogla biti moja. Ona negde u zadnjim redovima gde mi je mesto. Nije nešto štrčala iznad drugih glava (ipak sam se godinama zahvaljujući nešto pogurio) nego se dojimala pokunjeno valjda zbog osećanja sramote što je podlegla manipulaciji  tajkunsko-lopovske-stranoplaćeničke klike Đilas-Jeremić-minus Janković.  Zauzimao sam 0,33 m2 jer je dr Nebojša ispravno zaključio da su preduzete rekreaciono-rehabilitacijske mere moje telo dovele u sklad sa Vitruvijevim idealom muške građe tako da mi ni stomačić ne izviruje iz zadatih 0,33 m2 prostora u pokretu.
Ne znam da li je ministar dr Nebojša u međuvremenu osavremenio orvelovske kamere i uveo softver za prepoznavanja lica ne bi li mogao tvrditi da se radi o uvek istim licima. A kada se softver malo unapredi možda bi mogao da utvrdi i identitet svakog pojedinačnog šetača.  Ako to već i sada nije moguće. A bazu podataka može porediti sa onom koju je koristio Gospodar Vučić kada je nama penzionerima čestitao na razboritosti što smo mu dozvoli da nam štrpne deo penzije da bi spasio državne finansije.
E pa da se dr Nebojša ne bi džaba mučio i tražio me među današnjim šetačima, obaveštavam ga da je mojih 0.33 m2 ostalo danas kod kuće i pretvorilo se skoro 2 m2 (ili možda 1.75 m2 ako bih primenio strogu naučnu metodologiju dr Nebojše) u nepokretnom obliku i pokrivenom ćebetom. Pre nego se dr Nebojša poraduje da sam se osvestio i prosvetlio kada sam pročitao da je gospodar Vučić proglasio glupim zahteve šetačkih glasnogovornika da prešjednik pred narodom i senatom (u kasnijoj metamorfozi: urbi et orbi) obznani pregovaračku poziciju Srbije a propos sudbine Kosova iz perspektiva vlažnog sna srpske političke nomenklature.  
Ne, mlađahni Krcune, ovog je šetača snašla gripa pa nije za ulicu jer ne bi mogao ponosno dići čelo da ga tvoja kamera opet uhvati u pozadini kao nosioca jednog prekinutog reda mlatilaca prazne slame.
Eto, posustao je moj revolucionarni žar pred opskurnom slabošću. Srozao se moj moralni lik u sopstvenim očima. Izdajica revolucije – zar opet.
A sve se nekako nadam da će Komitet nacionalnog spasa i tajkunsko-lopovska-(i kako ono napisah)-stranoplaćenička klika moj minus za nedolazak pravdati (da donesem lekarsku potvrdu?) jer ipak imam par pluseva ispred. Doduše i dva minusa. J----i ga, nisam se na vreme presaldumio i utrpao u prvoborce i spomeničare. Što bi se reklo partizanskim rečnikom: bio sam borac od 43.
Da stvar ne bi propala odmenilo me moje kumče koje možda po kvadraturi pasuje u mojih 0.33 m2 I a i stremi visinama pa će svevideća kamera dr Nebojše registrovati novu crvenu glavu. A kada mu sada priznam da je ta crvena glava tek kročila na svetu srpsku zemlju iz mrske Amerike, možete zamisliti koliko će dr Nebojša imati novih podataka za vanrednu konferenciju za štampu Gospodara Vučića. Ubačeni strani špijuni i prodane duše. Strane agenture, CIA, MI6, Vatikan, KGB. KGB? Pa da, moraju da se pripreme. Za koji dan će vrhovnik Putin pos(v)etiti hram Sv. Save i obratiti se slučajno okupljenom narodu. KGB ima sigurno savršenije metode prebrojavanja crvenih glava slučajnih šetača koji su se na putu iz Lučana zadržali nekim poslom u Beogradu. 

E sad, nije na maloj muci dr Nebojša i njegov vrhovni. Crvenih glava mora biti barem deset (šta deset, barem dvadeset) puta više od beslovesne mase stranih plaćenika i domaćih izdajnika na čelu sa tajkunsko-..(znate i sami, da ne pišem) klikom.

 “Ti Zorana dovuci barem 5.000 ljudi sa koridora makar to bili neprijavljeni radnici. Ti Nedimoviću dovuci seljake i paore, oni i onako nemaju šta da rade zimi – neka malo vide Beograd a obećaj im dizel za proljetno oranje. Ti Zlatibore oslobodi lekare i sestre obaveze besplatnih pregleda po mesnim zajednicama i neka se pojave kao medicinska podrška na otvorenom slučajnim šetačima na Terazijama i svetosavskom platou. Ti Šarčeviću obećaj nastavnicima povišicu …šta većina tvojih je na onoj strani, e pa nemoj da sam to više čuo. A ti Nela vidi sa sudijama i sudskim izvršiteljima. Nemoj samo da mi kažeš da su i oni na drugoj strani. A koliko smo učinili za njih. A ti Vuline preobuci vojnike u civile i daj im izlaz. Šta ? Oni već nose civilnu odeću na pooslu. Nije bilo para za nove uniforme? Reci im da će uplatiti Centar za odojčad. A čuj se molim te sa svojom tetkom iz Kanade. Imam neki poslić za nju. Ćale prodao neko oružje Saudijcima pa ne bi baš bilo zgodno da prođe kroz naš platni sistem. Ma znam da Mali i Jorgovanka to kontrolišu, ali ipak… A ti Vesiću, šta se trpaš. Šta? Hoćeš da dovedeš svoje Beograđane? Pa lepo si se pokazao ovih subota. Ti gledaj da grad bude čist, komunalci da hvataju sneg u letu, a đubretari da očiste sve od Terazije do Svetog Save. Keep light neka promeni izgorele sijalice na novogodišnjoj rasveti a mogli bi da dodaju još koji venac. Pojačaj malo svetlo da blešti u Isusovim jaslicama na platou. I fokusiraj rasvetu na Tri kralja. Vidi da se napravi mesta za četvrtog. Kaspar, Baltazar, Melkior i Vladimir. A šta mislio si da dodaš slamu za poklonjenje  petog. Pametan si ti Vesiću, biće nešto od tebe. Ah da,  stavi po ćoškovima tezge sa kuvanim vinom. Da imaju ljudi uz sendvič”.

Нема коментара:

Постави коментар