недеља, 17. март 2019.

Simultanka na Dan mrmota

Sinoć sam u protestnu šetnju krenuo sam kumčetom. Koliko god da mu tepam ovim deminutivčićem radi se o ozbiljnom mladom čoveku, budućem advokatu (ime poznato bliskim prijateljima). Obojica smo bili pomalo iznenađeni dobrim odzivom slobodnih građana (čini se da je poslednjih subota broj prosvednika počeo da opada). Govornici nas nisu reviše interesirali. Rekao bih da su govornici mnogo interesantniji sami sebi i novinarima, te organizatorima koji moraju da obezbede dinamiku skupa i interesantne ljude koji mogu govorenjem da pokrenu okupljene.
Priključismo se negde na kraju kolone da bi u manje bučnoj atmosferi razmenili novosti o familijama i njegovom skorijem boravku u Americi kao i planovima.  Njegovim. Koji su razumljivo  širi od mojih. Dok su se kod Televizije demonstrani odlučivali na koju će strane opsesti kompleks TV Beograda, nas se dvojica povukosmo u udobnost „St. Marc“-a kako se sada zove čuveni bife „Lasta“ na početku Tašmajdanskog parka taman tamo gde patrijarh Pavle sedi na vazduhu. Meni se skulptura dopala i podseća me na onu poznatu sliku patrijarha kako sedi u autobusu gradskog prevoza.

Uz crno Nikšićko i kapućino izogovarasmo pošteno sve poznate i propitasmo se o političkim stavovima i izgledima da nam država jednom liči na pristojno organizovano društvo. Zahvaljujući internetu i mobilnim telefonima brzo smo bili upućeni u dalji tok opsade Televizije a videli smo i žandarmeriju i specijalce kako se planski raspoređuju i nastupaju u dobro koreografisanoj igri. Ja kao da sam ponovo doživeo večno vraćanje istog pa mi sve izgledalo kao sadržaj odličnog filma „Dan mrmota“. Kumče, željno neposrednog iskustva fizičke napetosti između organa vlasti i demonstranata, uljudno je dočekalo da se kum zamori dosadnom pričom o starim dobrim vremenima i da krene za adrenalinskim nagonom.
Elem, ja sam pola sata kasnije zbivanja u Televiziji pratio uživo preko interneta i tek kasnije proverio gde mi je kumče. Ne kanim više o njegovom kretanju jerbo valja nešto zadržati za sebe i neodavati saborce.

+++

Dakle, o novijim zbivanjima a propos protesta je reč.
Ja sam se prilično iznenadio da su oni agilniji protestanti Obradovićevog tipa uspeli da uđu u TV Bastilju. Ili vlast nije na to računala ili joj je odgovaralo da protest postane nasilan da bi se u javnosti moglo sve predstaviti kao fizički nasrtaj fašista i ljotićevaca u sprezi sa tajkunskim pljačkašima. Sklon sam drugoj verziji. A u to uverava i današnji nastavak.
Predsednik je zakazao konferenciju za štampu u tačno određeno vreme i na definisanom mestu. Da svi protestanti znaju gde da dođu. I došli su. Svakako ne svi.
Zašto ne svi? Odgovor je jednostavan. Velika većina onog mirnog, šetajućeg naroda ne podržava grlate i na silu spremne Dveri Boška Obradovića a prilično sam nesklon verovati da ih figure Đilasa, Jeremića i Lutovca potiču na akciju kao što većina ljudi ne misli da sila rešava osnovni problem.

+++

S druge strane, mislim da Gospodar Vučić ima mnogo bolje spin doktore i drži se njihovih uputstava. Takozvani opozicioni lideri jašu na nezadovoljstvu građana i snagu koju im ta energija daje troše na besmislene ciljeve. Jer pozivanje na davanje ostavki je nekorisno, neostvarivo i glupo. I u osnovi znači: Idite vi da bismo došli mi. I da se u načinu vršenja vlasti ne promeni ništa. Tj. džaba smo krečili, što bi rekao Basara.
Bleda repriza 9. marta ili možda očekivanje 5. oktobra liči na ono večno vraćanje istog pomenuto ranije u tekstu.
Zato Vučićevo igranje šaha sa odanim poslušnikom u opkoljenom Predsedništvu Srbije liči na simultanku velemajstora sa nadobudnim prvoškolcima koji tek uče gde stoji top i kako se kreće konj.



Inače, Dan mrmota je 2. februara. Obeležavamo ga sa dosta kašnjenja čak i ako se pozovemo na Julijanski kalendar. 

Нема коментара:

Постави коментар