недеља, 8. фебруар 2015.

Mesec se penje iznad focaccia sendviča - 20. Rabiu'l II, 1436. H.



      Čitavo poslepodne kopam po sebi tragajući za ostacima apsolutne sreće. Nije pravo vreme za takav poduhvat. U svom epidemijskom kruženju dohvatio me grip i ta mizerija začepila je sve otvore na glavi, zagadila i zakrčila disajne - slušne – očne kanale. Nimalo pogodni preduslovi za traganjem za srećom. Makar se odnosilo i na historijske reminescencije.
Na temu me navukla Dubravka Ugrešić u svom današnjem tekstu u „Peščaniku“ http://pescanik.net/ljudi-su-velika-nesreca/ u kome se prisetila nesputanog plivanja u moru sa ribama i delfinima. Začudo, prekopavajući po vlastitom sećanju i meni su kao stanje sreće iz memorije izašli slični „vodeni“ trenuci.  Npr. negdanja bračna saputnica i ja na pustoj obali, u moru, bez igde ikakvih ljudi okolo, negde 1986. u Libiji.  Često zamišljam bestežinska stanja kao oblast sreće, šta sve čovek može izvesti sa svojim fizički ograničenim telom u vodi, u praambijentu života. Valjda me zato stalno opsedaju svemirska putovanja i fantasična dostignuća ljudskog uma koje omogućuje otiskivanje u bezdane svemirskog prostora i vremena. Uz divljenja ide i potpuna izgubljenost dok gledam film „Gravitacija“ ili nekada ranije „Odiseja u svemiru: 2001“ koji su možda jedini filmovi kada mislim da nisam u sebi nego sam tamo i sve što se dešava njima, moja je vlastita sudbina.
A zaista, zašto te tragove sreće ne nalazim u nečemu što se tiče ljudskog odnošenja. Zašto, sem sećanja na minule ljubavne zanose, ne mogu reći „u tim trenucima, sa ovim ljudima, na tom mestu – bio sam potpuno i bezmerno srećan“.   Zašto sreću definišem kantovski kao bezinteresno sviđanje.

= 0 =

Sretan trenutak naiđe i kad se nakon gotovo dvomesečnog izbivanja nađem na brdu Bežanijske kose iznad železničke stanice „Tošin bunar“ i pogledam na Novi Beograd i onaj njegov deo koji obelažava moj život od početka studiranja pa nadalje. Eto, pogled na prepoznatljivu prugu kako vijuga gradom izaziva sreću. 


Ili kad se nad tvoj grad penje Mesec. 


Jesu li ljudi potrebni za sreću?   Valjda. Kakva je to sreća kada se ne deli. 


= 0 = 


Do skora nisam znao za “Attibassi”.  Za one koji poput mene nikada nisu čuli za nj, kratko objašnjenje: talijanski lanac kafića sa raznim malim obrocima, od sendviča i salata do kolača. Kasnije sam proverio, ima ih po svetu na najčudnijim mestima i šire se.



Ovaj sa slike je u Džubejlu, industrijskom gradu u Saudiji, kojih 100 km od Dammama na sever. Restoran je uz uređenu obalu, rivu. Objekat je lep i funkcionalan. Jedan drugar iz Srbije radi u Džubajlu i voli da dolazi posle posla tamo. Tako i ja kad završim obaveze dođem, sednemo i pričamo gledajući u more. 

Možda je i to trenutak sreće. Obojica osećamo da smo negde drugde. I da smo izašli iz onog sebe koji je vezan za sastanke, radne obaveze, ljude sa kojima radimo.

Ovako sedneš u “Attibassi”, popiješ čaj (ako ne piješ neku od brojnih vrsta espressa) i pojedeš jedan Focaccia sendvič sa 4 vrste sira: beli cheddar, gruyere, fontina i gorgonzola.  



Mljac.  

  

Нема коментара:

Постави коментар