уторак, 17. март 2020.

Martovske ide i Cezar salata


2. dan samoizolacije - UTORAK 17. mart

Neće mi se.

Vrzmajući se vascijeli dan po dvije sobe stana u Medakoviću (kolege se službeno razbježaše po Srbiji) smišljao sam kako da se čitajućem pučanstvu obratim sa kojom pametnom prikazom stvarnosti u uslovima pandemije. Htjedoh da se poduhvatim Kamijeve “Kuge” al mi se učini suviše zastrašujućim povlačiti paralele sa srednjovjekovnom pošasti koja je temeljno pročistila svjetsko stanovništvo u nekoliko navrata. Bolje da se manem kuge. Onda se sjetih spasonosnih Martovskih ida. Zar nije ono Cezar ubijen 15. marta pa je pretpostavljam i u Rimu tada zavedeno vanredno stanje. Taman sam razmišljao kako da naše vanredno stanje povežem sa martovskim idama a da niko ne pomisli da zazivam bilo čije ubistvo. Zvirnem u Wikipediju da osvežim pamćenje,  sročim 3-4 pasusa i zadovoljno odložim da poantom na kraju uvjerim čitatelje kako sam dubokoumno povezao stari Rim i novovjekovnu Srbiju. Al ajde najprije da pogledam na internetu vijesti i preletim preko novina. Pređem “Danas”, “Tanjug” (ah, stare navike!) i dođem do “Politike”.
Kad tamo Muharem Bazdulj mi ukrao Martovske ide! http://www.politika.rs/scc/clanak/449709/Pogledi/Martovske-ide

Muharem se dublje od mene udubio u Cezarovu sudbinu i zašao u značajna martovska događanja u Srbiji (ustanci,ubistva, smrti). Oteo mi čovjek ideju. Ako objavim, da l će mi iko povjerovati da sam njegov tekst pročitao tek nakon što sam svoj zgotovio. Nećeš majci! Dilitnem ja Cezara i gnjevan htjedoh da se pozabavim makar Cezar salatom. Znate i sami da sam sklon pisanju o kulinarskim vragolijama.
Prisjetim se par prilika kada sam jeo zaista dobru Cezar salatu al nikako da se sjetim imena kafane u Dušanovoj gdje je prave kako treba. Dok sam guglao po mapi vidim najavu Predsjednikovog i Premijerkinog obraćanja javnosti.

Nabrojaše oni mjere, te zabranjeno ovo, te zabranjeno ono, taksativno se nabraja nešto što izgleda smišljeno i razložno. Odneo vrag šalu! Nema ništa od moje salate, kreće se u ozbiljan boj. Martovske ide su bile i prošle, vrijeme je da se suočimo sa stvarnošću.
Nije da nisam naslućivao da će doći do ozbiljnih problema. Dovoljno je samo letimično gledati statistike Kine, Južne Koreje, Italije, sada i Španije, čuti šta kaže Makron i hladno izriče Merkelova. Čak je i Tramp shvatio da epidemiolozi bolje od njega znaju šta treba raditi.

xxx

Nazvala me komšinica koju podučavam engleski. Radi od kuće. Ima malo dijete.
Donese mi mlad kajmak i dobrog domaćeg sira. Sve na 2 metra odstojanja.

Kolega mi poslao broj telefona općinskog call centra za brigu o starijima. 
Sestrić i kumče zovu i pitaju treba li šta. Tako je to kad stisne nevolja. 

Нема коментара:

Постави коментар