среда, 18. март 2020.

Op cvrc gevezen zajn

Svakako ste čitali, a ko se zainteresovao mogao je i da čuje, kako su Talijani počeli da pevaju sa terasa i prozora svojih privatnih prostora. Od himne do operskih arija. Jedna lako sprovodiva radnja pokazivanja da smo živi. Možda i zdravi.
S tog stanovišta gledano, moram da pohvalim moju komšinicu (neka se ne ljuti ali mislim da je prešla 70) koja pušta narodnjake skoro svake večeri. One stare, dobre. Cune, Tozovac, Lepa, Zaim Imamović, Safet Isović, Nada Mamula, Boro Spužić Kvaka, Vasilija Radojčić ... Otkud mi sva ta imena? To je slušala i moja majka, šta više, ploče je kupovala. One sa 45 obrtaja. Naravno, ušunjali su se u tu zbirku i Slavko Perović, Nikola Karović i Dijego Varagić a čini mi se da sam čuo i Vice Vukova i Zdenku Vučković. Moja nagluva komšinica pušta muziku svoga života a mi iz stanova levo i desno od nje uživamo. Tj. ja uživam a komšinica sa desne strane se svakog jutra žali na neodmerenu buku. Dok se ona žali iza poluotvorenih vrata (neko joj je nešto doneo iz samoposluge) muž iza njenih leđa vrti dlanom u visini njene glave. Ukazuje da mu je žena malo šenula pa da ne zamerimo. Šta se tu može.
xxx
Sunčano jutro trećeg dana samoizolacije. Čitam na „Peščaniku“ da se tako davne 1830 na jesen Puškin sklonio od kolere i opšteg karantina na neko imanje zvano Veliko Boldino i nedeljama nije viđao nikoga. Veli autor da je Puškin za to vreme napisao svoja najbolja dela koja su postala temelj velike ruske književnosti. Čak se uvrežio termin – Boldinska jesen.
Tako se ja zanosim, pred zimu svog života, da će neko u mom nekrologu reći da sam u proleće 2020. imao period stvaralačkog uzleta. Da se nekrologista mnogo ne muči – neka taj period nazove Medakovićevo proleće. A ja ću se potruditi da zaista uobličim i skončam započeta pisanija. Naravno, kad jednom prođe ova prokleta prehlada, sinusi se otčepe i zasuzene oči mi dozvole da buljim u ekran.   
xxx
Vidim, kroz suze doduše, da je na Plavom mostu saobraćaj znatno smanjen )ovo pišem oko 16.00). Jutros u 8, kad je inače zastoj, automobili promiču neshvatljivom brzinom. Valjda će to zadovoljiti našu Premijerku koja se ljutnu na svoj narod pre neki dan. „Narode moj“ vikao je Zoran Radmilović kao Kralj Ibi. Zašto mi se baš taj uzvik ubacio ovde u tekst ne razumem baš. Možda je objašnjenje u nipodoštavajućem odnosu elite prema običnom puku.
„Eh kakva bih ja Premijerka bila kad bi me narod slušao“.
Treba promeniti narod. Naći neki bolji.
Plavi most je inače za nas Beograđane simbol prostitucije. Nekad su postojale tri lokacije sličnog simboličnog značenja za taj nivo ulične prostitucije: Picin park kod Ekonomskog fakulteta, Autoput kod hotela „Nacional“ na ulazu u Beograd i „Plavi most“ na istom autoputu ali na izlazu ka Šumadiji. Picin park je postao parking i mesto okupljanja nesretnih emigranata, „Nacional“ i „Plavi most“ da li funkcionišu – ne bih znao reći. Verovatno je u ovo zarazno doba nastupila kriza u ovom poslu. Mada, najstariji zanat na svetu ume da se održi.
xxx
Pokret koronarnog čitanja Alumnija Filološkog fakulteta se širi. A ima i drugih inicijativa da nam kultura ne ispadne iz vidokruga. Virtualni muzeji, simljene pozorišne predstave... Jas am dosta meni nedostupnih muzeja obišao na taj način. Pogledajte sajt:
svašta može da se nađe. Ali knjiga je ipak najvažnija. Preturite malo po svojim bibliotekama.
xxx
Da ne bih dobio neku boleštinu zbog nebacanja smeća već tri dana, odlučio sam se večeras na akciju dostojnu Otpisanih. U 5 do 20 uzeh dve kese smeća, spustim se 7 spratova peške i izađem iz zgrade. Do kanti za smeće preko puta. Nigde nikoga. Bacim smeće i vratim se do ulaza i otključavam ulazna vrata. Na ulazu do mog, uniformisani čovek (rekao bih komunalna policija) gleda na sat. Ja se nešto zapetljao sa ključem. On odmahuje rukom da požurim. Valjda je bilo 1 minut do policijskog časa.
Osećao sam se kao Tihi ili Prle u okupiranom Beogradu. U stvari, kad sam ušao u ulaz i pozvao lift imao sam neki pobedonosni osećaj kao onaj lik iz Otpisanih što ga glumio Ivan Bekjarev i njegova čuvena replika:.

Op cvrc, gevezen zajn.

Нема коментара:

Постави коментар