недеља, 22. март 2020.

Ptica trkačica i salata od spanaća


Danas me ceo dan proganja osećaj nelagode i nekakve krivice.
Najviše zato što sam jučerašnji tekst završio optimističkom radošću o lepom danu. On zaista jeste bio lep sa stanovišta ugrabljene slobode kretanje po lepom danu.
S druge strane, moji prijatelji su me kritikovali što izlazim i izlažem sebe rizicima. Ne samo zbog virusa nego i mogućih neprilika sa vlastima, kao i pružanjem negativnog primera.
Mislim da su delimično u pravu. Delimično - zato što sam, bez obzira na kršenje propisa, postupao veoma obazrivo tokom svoje šetnje izbegavajući ljude i držeći se razmaka kada sam bio u nečijoj blizini.
Pored toga, jutros me dočekala vest o zemljotresu u Zagrebu kao i potonje telefoniranje tamošnjim prijateljima. I zamislite ako je neko od njih danas pročitao moj jučerašnji tekst i naišao na zaključak o divnom danu. A oni morali jutros istrčati iz svojih domova i voditi računa o virusu, šteti u stanovima i kućama. Dok su napolju čekali da prođu naknadni potresi, tzv. smirivanje tla, počeo je i sneg. Zaista, nimalo prijatan dan.
Moj jučerašnji „ispad“ svakako ne zaslužuje pažnju niti osećaj krivice koji me prati. Ali ipak, neću se više upuštati u slične ilegalne postupke.

xxx

Svakog jutra,  ali zaista svakog, nešto pre 9 (a leti u samo svitanje), na popločan sportski teren ispred moje zgrade izlazi na svoje polusatno trčkaranje jedna žena, možda bliže 40-tim nego 30-tim. Svaki put ostavi neku sportsku torbu, pretpostavljam sa odećom za presvlačenje, na tačno određenoj tačci na terenu. 


Od te tačke, s desne strane negde po sredini, ona trčkara po tačno definisanoj liniji do drugog kraja terena. Iz načina trčanja, torzo ide ispred nogu, čini se da kao da ima problema sa kukovima. Mislim da trči iz terapeutskih razloga. Svakog jutra. U sebi sam je nazvao „ptica trkačica“ mada niti trči brzo, niti se mnogo odvaja od betonskih ploča. A nema ni opakog kojota koji je juri i smišlja kako da je ukeba. Ponekad mi se čini da jedva uspeva da podigne noge i da mora da se prisiljava na nešto što joj ne pada lako.
Ja joj se u stvari divim. Kao verovatno i gomila drugih koji su je zapazili a u sebi se kaju što i sami  ne posvete dužnu pažnju svom zdravlju i kretanju.

xxx

Nesumnjiva korist mog jučerašnjeg ilegalnog izleta iz kućnog zatvora je spravljanje meni omiljene salate od svežeg spanaća. Sprema se ovako:

Spanać oprati i očistiti od žilica. Iscepati na manje komade.
Dodati iseckan beli luk. U mom slučaju - mladi beli luk. Sve sa zelenim delovima iznad belog tela.
Posoliti, po ukusu.
Preliti jogurtom. Može i kiselim mlekom (čak mislim da je sa kiselim mlekom ukusnije, ali nisam ga imao).
Promešati.
Promešanu salatu posuti iseckanim peršunom.
Dobijenu salatu u slast pojesti.


Valjalo bi jednom da napravim punu činiju i odnesem prici trkačici. Prijao bi i njoj Popajev omiljeni afrodizijak.

Нема коментара:

Постави коментар