понедељак, 16. март 2020.

Prvi dan samoizolacije



Samoizolacija se uvukla u naše živote. Kao pojam pojavila se nekako neupadljivo u preporukama „struke“ kako su upadljivo naši političari na vlasti počeli da nazivaju epidemiologe i druge profesionalce medicinske struke. Dok smo svi mislili da se (samo)izolacija odnosi na Kinu (i divili se kako su za 10 dana sagradili ogromnu bolnicu) mi smo na pojavu virusa reagovali vicevima koji se u vreme društvenih mreža šire brže od cunamija.
Pamtim onaj prvi koji mi se ugnezdio u Viberu:

Umoljava se Kinez da uđe u Skupštinu i kihne.
Sledi nagrada.

Neki su se divili Kinezima i potajno želili da virus dođe do Amerikanaca i pokosi ih kao osvetu za bombardovanje 99. Takvi kukaju nad Srbijom još od Kosovskog boja ali ovog puta nisu zaželeli da virus dođe od Turaka jer su suviše blizu i lako bi se preko Kapali čaršije mogao prebaciti kod nas.
Kad se pre nešto manje od mesec dana pojavio u Italiji moja karlovačka bratija je zvala drugare iz Lodija (pored Milana) da se sklone kod nas dok sve prođe. Dobronamerni poziv je zakasnio poput mera naše države koja se u prvom javnom obraćanju predsednika i „struke“ šegačila sa virusom. Predsednik je posavetovao da se oslonimo na rakiju kao lek za sve, jedan stručnjak je ženama poručio da idu na šoping u Italiju zbog velikih rasprodaja jer su se blesavi Italijani usrali od straha zbog smešnog virusa.

Tada je počela da kruži interesantna šala:

Pred bombardovanje su na TV pustili „Boj na Kosovu“
ako sada puste „Variolu veru“ da se ispozdravljamo.

mada se meni više dopada ovaj zagorski:

Gdo pri kleti ili v birtiji kihne, 2 tjedna ga ne puste vun ..
I one kaj su bili u kontaktu, isto.

Zatim se virus pojavio u Hrvatskoj i mi smo likovali što je kod njih došao pre nego kod nas. A Hrvati su sa posebnom radošću virus usmeravali kao Bosni.

Međugorje obavještava turiste iz Kine i Italije
da je Gospa trenutno u Sarajevu

a neki su oživeli stereotipni vic o Bosancima u Sloveniji

Ako ovaj virus uđe u Sloveniju
pobiće pola Bosne

Onda su počele da kruže slike praznih rafova po samoposlugama i "stručna" uputstva kako se odbraniti od virusa. Dipomate i predsednici su počeli da se pozdravljaju laktovima. (Naš predsednik se jučer izlakatao sa Orbanom kidajući se od smeha.)

Tako do pre nedelju dana. Kada je virus zakucao i na naša vrata.

xxx

U ponedeljak, 9. marta sam zakazao sastanak redakcije video produkcije (PAFF= Produkcija Alumnija Filološkog fakulteta) za četvrtak, 12. mart, sa prvobitnom namerom da utvrdimo kako ćemo raditi sada smo konačno preko prijatelja dobili valjan računar i u njega instalirali dobar program za montažu video priloga za emitovanje na You Tube kao i da otvorimo naš mali interni bife koji funkcioniše na principu dobrovoljnih priloga (a baš smo bili ponosni zbog toga). Do četvrtka mi je bilo jasno da ćemo svečarski deo preskočiti a planovi oko prostora redakcije kao mesta za montažu se otkazuju. Suspendovali smo sva snimanja eksternih događaja i počeli da smišljamo kako da delujemo u uslovima verovatnih restrikcija u kretanju i prestanka nastave na fakultetu.
U četvrtak je bio neobično topao dan (došla temperatura do 250C) što je kao i svake godine aktiviralo moj lični virus. Lagano grebuckanje u ždrelu, šmrcanje nosa, suzne oči. Korona li je? Nije ti svejedno. Pročitah svu dostupnu „stručnu“ literaturu o simptomima.
U petak sam proglasio svoju samoizolaciju. Vučić najavio neke polumere. Šaljivdžija počeo da moli građane da budu solidarni i ne mrdaju iz kuća. I da čuvamo naše deke i bake tako što ćemo nas 65+ izolovati. Nema hrabrosti, ili tačnije: nije spreman, da uvede vanredno stanje.
Naveče šaljem članovima PAFF „instrukciju“ da se čuvaju i snimaju priloge o studentskom životu u vreme ograničavanja kretanja i slobode okupljanja.Da se odupremo narastajućem strahu.
U subotu virus se još nije razmahao i kako da ne svratim kod Gaje majstora preko puta ulaza u moju zgradu. Stanuje čovek u prizemlju i napravio malu bašticu ispred. Vani lepo vreme. Društvo ispija rakijicu – kako im se ne pridružiti.
Pre toga sa kolegom sa posla svratio do fakulteta da uzmem računar da ga ne bi neko drugi prisvojio kad fakultet bude zaključan.
U nedelju mi se zapušili svi otvori na glavi. Skoro da sam bio sretan zbog toga jer znam da mi se to svake godine dešava na isti način. Jedino što mi je iz godine u godinu potrebno više vremena da iz tog naduvenog stanja izađem. Znači – nije korona.
Koleginica Jovana, moj zamenik,doktorand inače, došla na ideju PAFF-ovci pokrenu video akciju preporučivanja šta da se čita u vreme izolacije. Nadenuh ime akciji KORONARNO ČITANJE i snimih svoj prvi video selfi. Eno ga, ukotvio se na Facebook stranici Alumni Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu #koronarnocitanje.


Svraćam do Maxija. Rafovi puni.Majstor Gaja se ne pojavljuje u baštici.

OGLAS:
Mlad, zgodan dečko sa zalihama makarona, zejtina i brašna, hteo bi da upozna devojku sa zalihama toalet papira i sapuna.

Kupujem hleb i još nešto sitno i očekujem da me na kasi pitaju da li sam penzioner.  Ne zbog mogućeg popusta nego da me prijave da sam izašao iz samoizolacije. Moja omiljena kasirka nije me ni pogledala. Moraću da pređem na neku drugu.

U povratku neka starija gospođa (uvek mi lakne kad vidim nekog starijeg od sebe) muči se da otključa ulazna vrata. Smeta joj maramica kojom hoće da dohvati kvaku.
Tokom dana i noći u akciju koronarnog čitanja se uključuje i Danas na čelu sa glodurom Dražom.
Ima nas na Facebooku, Instagramu (@filalumnibgd) a nedeljnu kompilaciju objavićemo na našem kanalu na YouTube – PAFF produkcija.
Naveče u nedelju predsednik nam uveo vanredno stanje jer ga je smešni Vulin (ministar odbrane, o tempora, o mores!) pismeno izvestio da je vojska spremna da sluša naloge vrhovnog komandanta.
Ukida se nastava u školama u koje su đaci ionako prestali da dolaze.

ponedeljak, 16. mart 2020
Poslušao sam našeg predsednika. Samoizolovao sam se. Od kolega sa posla. (Stan u kome živim je i kancelarija za našu malu firmicu). Kolega mi doneo hleb iz Maxija. Mlađi je, možda ona flegmatična kasirka (nekad meni omiljena) više obrati pažnju.

Akcija koronarnog čitanja se širi. Priključite se.

Brnabićka preti da će kažnjavati nas matorce ako se pojavimo na ulici. Pretpostavljam da će u tu svrhu koristiti one „narodne patrole“ što prete emigrantima.  

Нема коментара:

Постави коментар