субота, 21. март 2020.

Šetnja sa Ellom

Šetnja. Prva u zadnjih 8 dana. Kijavica/alergija/grip (nejasne su mi granice između
nabrojanih medicinskih pojmova) u zalasku. Lijepo vrijeme. Kako ne izaći.
Stara je mudrost da je zabranjeno voće najslađe. Zamislite da imate 65+ (tako nas danas određuju) i da podliježete općoj zabrani izlaska. Ima li većeg izazova nego
prekršiti zabranu sa najvišeg mjesta u državi? Hej, prekršiti zabranu vrhovnog komandanta. Onog koji jaše na čelu kolone.
Svakako to ne činim da bih izazivao državu. Kao 8-dnevni apstinent pojavljivanja
napolju (bacanje smeća u roku od 2 minuta ne računam kao kršenje propisa)
preduzeo sam sve mjere. Sišao sam peške sa 7. kata. Ništa nisam dodirivao. Ulazna
vrata sam otključao svojim ključem i otvorio laktom. Držao sam distancu od ljudi
veću od 2 metra. Napravio sam krug do pijace na Medaku III. Kroz park koji liči na
šumu iza zgrada (odajem priznanje arhitekti ovog naselja, vodio je računa o zelenilu i
načinu kretanja ljudi kroz kraj. Bez previše betona i asfalta. A zasađeno raznovrsno
drveće. Jedva čekam da krenu prvi plodovi. Prošle godine sam cijelog ljeta jeo voće
sa drveća iz zabačenih ulica: šljive, jabuke, kruške, dunje. Brao sam i orah na kraju
sezone).
Ispred Maxija napolju red. Ljudi razmaknuti jedni od drugih. Konačno i postariji ljudi
na obezbeđenju u supermarketu (obično se lijeno šetkaju iza kasa) imaju neku
funkciju. Uniformisani 50-togodišnjak. Maska, rukavice. Pušta jednog po jednog. Ne
ulazim i nemam namjeru.
Samo jedna ilegalna tezga bez sezonskog povrća.
Jedna pudlica vezana za rešetku čeka nestrpljivo svog gazdu.

xxx

Tezga do ulice Vojislava Ilića, glavne prometnice u kraju. Ima salatu, špinat, kupus,
mrkvu. Nema bijelog luka.
Uključujem slušalice i Radio Beograd 2. Kao naručeno - emisija o Elli Fitzgerald.
Prava stvar. Odmah na početku „Summertime“ Georga Gershwina. Sa Louis
Armstrongom. Pogledaću posle na YouTubu ima li taj snimak.
Ima. https://www.youtube.com/watch?v=LDF4_qVgbFU

Njišem se sa beračima pamuka na američkom jugu i penjem uz brdo kroz park-šumu
Medakovića III. Zamičem između zgrada, izbegavajući šetače pasa i roditelje sa
malom djecom.
Your daddy is rich and your mother is good looking

xxx

Moja omiljena pekara, gdje u normalna vremena uzimam dobre sendviče dok čekam
na početnoj stanici trole 29, zatvorena.

Pijaca otvorena, ali poluprazna. Nalazim zelenu salatu, mladi bijeli luk,
rotkvice, dobro parče sušene slanine, prodavačica sa maskom. Kaže mi u povjerenju
da se u 1 zatvara pijaca i ne zna da li će sutra biti tu. Cijene normalne.

Ella: Someone to watch over me. https://www.youtube.com/watch?v=gDhF-PsDuCw

xx

Spuštam se sa okretnice sa kesom.
Nekoliko djevojaka u maskama ručne izrade, u raznim dezenima. Kreativnost i
preduzimljivost na djelu.
Na košarkaškom terenu pored ulice Vojislava Ilića momci između 20 i 30 igraju
košarku. Hm, bliski kontakti, dodiri. Nije u redu.
Teren renovirala kladioničarska firma „Mozzart“ koja je verovatno najjača u Srbiji, a
pretpostavljam i šire. Kompanijske plave boje na asfaltu i velika reklama na ogradi.
Nije u redu. Sigurno da treba da ulažu u izgradnju terena ali je sigurno i to da ne
treba reklamirati kladionice. Oni će reći da reklamiraju brand i socijalno odgovorno
se ponašaju. Pazi bogati. Ne znam kako je zakonom o igrama na sreću regulirano
kako se dijeli novac koje kladionice zarađuju. Sudeći po širenju broja Mozzartovih kladionica  – nešto nije u redu oko zahvatanja u njihov profit. Ne znam ni kako institucija
koja ih oporezuje (ima neko tijelo, čini mi se) dijeli dobijeni novac. Ne znam ni kako
ih kontrolira. Plašim se da tu ima puno rupa.

Ella:These foolish things (remind me of you)
https://www.youtube.com/watch?v=mshV7ug8cdE
Rastopio sam se, sjeo na klupu i pustio da se baršunasti glas razlije mojom dušom.

xxx

Na tezgi pored Vojislava Ilića kupujem špinat (pola kile) i stručak peršuna. 100
dinara. Kompletirao sam današnju nabavku.


xxx

Nisam se selfirao napolju. Ne bih da me face recognition techniques, kupljene od
brata Sija, uhvate u kršenju propisa. Jeste da sam naslutio put kretanja i objavio
vrijeme. Jeste da mogu da nađu na FB i drugdje kojekakve slike na kojima se
pojavljujem. Pa j... ga, ako se baš toliko pomuče, tu sam. Snosiću posljedice.
Sutra mjenjam rutu i vrijeme.

Oh, how I feel great today!

Нема коментара:

Постави коментар