понедељак, 10. септембар 2018.

Bra-burning Venera iz 18-tice


Američke feministkinje su pre 50 godina, ispred zgrade u New Jerseyu gde se odigravao izbor Miss America 1969, organizovale protest protiv ponižavanja žene izlaganjem tela. Kao symbol protesta napravile su  kantu za otpatke – FreedomTrash Can – u koju su bacale predmete koje su smatrale simbolom ženske podređenosti. Cipele sa štiklom, ruž za usne, kuhinjske krpe i metle..A onda je neka devojka zavukla ruku ispod majice i izvukla grudnjak.  Tako je nastao pokret oslobađanja žena od stega nazvan “Bra-burning” (spaljivanje grudnjaka, slobodan prevod BV).  Pogledajte par sličica sa tog inicijalnog događaja. Meni lično najviše se dopada fotka devojke sa transparentom “Can make-up cover the wounds of our oppression”.




xxx

Najpre je na ulasku u autobus  bljesnula proređena kosa ofarbana u jarku pink boju. Povezana u mali repić. Potom je ušlo telo Venere vilendorfske u prozirnom ženskom kombinezonu pink boje sa rubovima od neke jeftine čipke. Ispod kombinezona na gornjem delu tela nije bilo ništa pa su se na vilendorfski opuštenim sisama stisnutim kombinezonom jasno ocrtavale rascvetane bradavice. Gospođa od nekih 65-70 nosila je helanke do kolena sivkaste boje a čipka na porubu kombinezona rastegla se po krupnim butinama.
Jarkost pink boje kose  plenila je poglede kao da se neka zapaljena buktinja kretala po platformi autobusa.

Xxx  

Setih se Venere vilendorfske sa bazena u bikiniju pa mi se slika podesila sa ovom starijom verzijom Venere. Ako se sećate, pomenuo sam da se ta iranska Venera sa osobitim šarmom odnosila prema svojim naglašenim oblinama. Ovoj ostarjeloj varijanti svojstven je isti baš-me-briga-šta-drugi-kažu odnos. A kako sam pre neki dan pročitao tekst o početku pokreta“spalite grudnjake“ nekako sam ovu našu sugrađanku smestio u to vreme (1969) i zaključio da se ona još uvek ne odriče svojih 68-kih ideala i sa ponosom nosi kombinezon na golom telu. K tome još – pink.

I nemoj da mi sada neko zameri da pažnju obraćam samo na mlada ženska tela.



Нема коментара:

Постави коментар