уторак, 11. септембар 2018.

Vučićev kosovski ratatuj


U nedelju, dok se Vučić lamatao gladan po Kosovu, ja sam spremao ratatuj (ratatouille) na francuski način – u tepsiji.
Ovako ide recept a u zagradi su moje balkanske intervencije.
Korak 1: Ispecite paprike, ostavite ih da se napare 15min kako bi se lakše oljuštile. (Nisam imao uslove za to pa sam paprika iseckao na kockice i propržio na malo ulja. Suncokretovog) Pripremite povrće. Šargarepe, celer i crni luk iseckajte na sitne kockice; beli luk i listove majline dušice što sitnije; a obe vrste tikvice, patlidžan i paradajz na što tanje kolutove (oko 2mm debljine).
Korak 2: Na vrelom maslinovom (suncokretovom. Maslinovo mi nije ušlo u naviku a I preskupo je za moje uslove življenja) ulju i istopljenom puteru 10min dinstajte luk, šargarepu i celer, pobiberite i dodajte beli luk, pa dinstajte još par minuta i na kraju ubacite i pečenu papriku i paradajz sos. Začinite mešavinom začina iz Provanse. (Moj provansalski začin se sastojao od začinskog bilja koga gajim na balkonu). Kuvajte sve zajedno još 20ak min.
Korak 3: Ubacite sos u blender, dodajte sveže listove bosiljka i sve meljite da dobijete kašastu masu (To sam izbacio. Nemam blender). Vratite smesu nazad u tiganj. Preko poredajte okrugle kriške povrća. Posolite, pobiberite i prelijte mešavinom maslinovog (suncokretovog) ulja, belog luka i isitnjene majčine dušice. Pokrijte aliminijumskom folijom i ubacite u rernu da se peče 3 sata na 140 stepeni. Skinite foliju, pa pre serviranja vratite da se zapeče 45min na 180 stepeni.  Pospite svežim bosiljkom i poslužite. (Za moju rernu nemam oznake toplote pa sam otprilike odredio vreme. Činilo mi seda je 3 sata predugo pa sam to smanjio. Bitno je staviti foliju. Isto tako je bitno da, kada skinete foliju, ne ostane previse u rerni jer bi se moglo ugljenisati – što je meni samo donekle uspelo. Ipak ugljenisani deo sam sklonio pa je sve ispalo kako treba.)
Ovako je trebao da izgleda francuski 


a ovako je izgledao moj


Ratatuj se obično ide kao prilog uz glavno jelo, ali može da se serivra i samostalno sa kuskusom, pastom, pirinčem ili hlebom. Ja sam pripremio kuvani krompir.
Mislim da je stvar u tgemperaturi. Moj je bio izložen visokoj temperaturi pa su se sastojci dobro saželi. 
xxx
A sličnog je izgleda i kosovski ratatuj chefa Vučića. A evo kako se on sprema. 
Korak 1. Na sitno iseckati medije i pod kontrolom ih dodavati na kosovski tiganj. Voditi računa da se Javni servis drži pod kontrolom  da ne bi zagoreo. Ostale medijske sastojke dodavati postepeno i u jasno definisanom odnosu. Javni servis, Pink I Tanjug kao glavne sastojke dobro očistiti, oprati i pripremiti da po ceo dan džedže na tihoj vatri pod poklopcem koga će  chef Vučić povremeno dizati da bi održao historijske govore o kosovskom kulinarstvu.
Štampane medije staviti kao začin a za ulogu majčine dušice pripremi Vučićevićevu ekipu iz Telegrafa da brižno izveštava o napaćenom narodu i traži izdajnike srpstva.
Korak 2. Marka trbuhozborca Đurića iseći na kolutove i umereno posoliti da se opusti. Batu KGB Gašića blago oprati pre seckanja. Da izađe prljavština ali ostanu vitamin u minerali u debeloj ljusci. Izrezati na kolutove približno iste veličine i gledati da se mogu upariti sa Đurićevim. Lokalne srpske kosovske rukovodioce seći po volji. Oni u ratatuju daju samo masu i šarenilo a ne i kvalitet. Ako se navata neki pop, njega oljuštiti kao jabuku  i staviti ga da u sosu pokupi suvišnu masnoću i sol. Poklopiti tiganj da pop ne pobegne.  
Korak 3. Medije podastrati na dno, a preko njih poređati isčene kolutove u spiralne krugove spolja prema unutra. Peći  u rerni pod folijom 24 časa. Povremeno skidati foliju da narod vidi na šta mu liči ratatuj.
Služiti kao dodatak (ugljenisani deo takođe, da ima dovoljno za sve) sendvičima sa margarinom, alpskom i/ili  piletinom i paradajzom izrezanom na kriške. Svakome dati po ljutu papričicu. Da ljudi osete ukus ako već ne mogu razaznati sadržaj.

Нема коментара:

Постави коментар