понедељак, 3. септембар 2018.

Haljinica boje lila


Haljinicu boje lila 
ti si dušo oblačila 
kad si išla da ga ljubiš 
da ga ljubiš 
a moja si ljubav bila 

U 18.ticu je na stajalištu “Braće Jerković – Mitrovo brdo” ušla haljinica boje lila. Bilo je 10 i nešto ujutro. Vrlo uredno ispeglana haljina kratkih rukava. Blago strukirana širi se do pola butina pa razigrani valovi donjeg kraja igraju oko preplanulih mišićavih nogu u belim pletenim patikama sa debelim đonom. Tamno lice kao u meleskinje, bademastih očiju ophrvanih dal umorom ili neispavanošću dal neizvesnošću. Preko ramena kvadratna torba boje bež čiji se donji rub dotiče rubova haljine. Tamnosmeđa kosa sapeta nevidljivim šnalama doseže do gipkih ramena.

Rekao bih na primer da ide na razgovor za posao. Hoće da ostavi utisak, a vidi se da joj je stalo. Spremala se da izađe kod Sava centra kao i ja. Kako sam se primakao video sam par centimetara belog končića kako izdajnički izlazi iz kratkog rukava. Otraga pa se ne vidi.

Xxx

Fudbalski trener sa iskustvom treniranja ekipa po Zapadnoj Africi i Centralnoazijskim despotijama ne skida se sa mobilnog. Pomalo je nervozan jer još nije sklopio ugovor za narednu sezonu a lige su umalo krenule. Ne drži ga mir na ležaljci. Izmakao mu angažman u Emiratima, traže ga neki iz Azerbejđana.  Saznajem to dok sedimo u sauni. Znamo se od ranije. Vazda je u spa centru kada nema angažman. Pričam kako sam upoznao jednog našeg trenera prošle godine koji trenira neki fudbalski klub u Damamu u Saudi Arabiji. Ne mogah se setiti imena. On nabroja neka imena, ali mi nisu ništa značila. Njega je to pomalo nerviralo. Tako važna stvar a da nisam upamtio. Valjalo bi da pogledam notes iz tog vremenam valjda sam zapisao ime, možda i telefon. Znam da je mom saudijskom partneru jako značilo što sam ga upoznao sa tim Srbinom (ako nije Bosanac?).
Ovaj drugar iz spa centra bi rado u Emirate. Ja mu kažem da proba otići u Oman. Tamo se sada dosta ulaže pa sigurno i u sport. Odmah me pita znam li koga tamo. „Ne znam“ velim „ali raspitaću se“.

Xxx

Na velikom ravnom ekranu u ćošku bazena vrte se slike sa Fashion TV. Štrakljaste manekenke idu ukrštajuči noge pri koračanju. Valjda tako treba. Pokretne vešalice. Mislim na one za odeću u ormanu. 

Xxx

U Maleziji dve žene su uhvaćene u automobilu navodno u nekom obliku seksualne aktivnosti. Viši šerijatski sud u Terengganu osudio je dve devojke (32 i 22 godine) na 6 udaraca štapom. Kazna je sprovedena javno uz prisustvo stotinjak zadovoljnih posmatrača.
U Maleziji su LGBT (napokon upamtih akronim) odnosi zabranjeni. Ako su uhvaćeni prestupnici muslimani – sudi im šerijatski sud i obično dobiju batinom. 6 puta.  Ako su pripadnici druge vere – sudi im „normalan“ sud.
Kaže neki glasnogovornik vlasti u Terengganu da batinanje nije namenjeno da bi se osobi naneo bol i da se vodi računa o snazi udarca kada su žene u pitanju.

Slika u prilogu je iz Indonezije. Takođe lezbejka, takođe batinanje, takođe javno. Indonezija i Malezija očigledno spadaju u isti kulturni obrazac. Barem što se LGBT tiče.

Xxx

Kad sam već kod LGBT (vala ovladao sam ovom zbrkom suglasnika), naša premijerka je u Politici objavila autorski tekst povodom početka školske godine. Tekst je pun futurističkih priča o obrazovanju u XXI veku, digitalizaciji, informatici, zanimanjima za koja i ne znamo kakva će biti. I kako će stručnjaci budućnosti sami kreirati svoje zanimanje, posao, profesiju. Pa onda negde kasnije u tekstu, pomalo stidljivo, kako se treba obrazovati za rad, kako je uspelo dualno obrazovanje.S jedne strane ideali, s druge radna snaga za kapitalizam. Sakupila fraze sa raznih (belo)svetskih konferencija i ofarbala našu budućnost u roze. Da ne kažem – lila.  

Нема коментара:

Постави коментар