четвртак, 23. април 2020.

PAFF


Nekako u ovo vreme prošle godine bio sam u završnoj fazi fizičkog oporavka nakon jednogodišnjeg maltretiranja sa nekom od autoimunih bolesti (koju sada medikamentozno suzprežem da opet ne uzme maha). Kao jedan od osnivača i aktuelni predsednik Alumni organizacije Filološkog fakulteta imao sam grižu savesti što Alumni nije krenula dalje od osnivačke faze i par protokolarnih akcija. Kako to biva, aktivnost takvih organizacija zavisi od entuzijazma njenih osnivača a kako sam tu bio najagilniji logično da je moja fizička sprečenost uticala da skoro sve stane. I šta sad?
Mučilo me pitanje kako da se aktivnost Alumnija ne svede samo na svečarska podsećanja nekdanjih studenata na lepe studentske dane (protiv čega zaista nemam ništa) nego da se učini nešto što bi pomoglo i fakultetu i današnjim generacijama studenata. Tako mi na um pade da se pokuša spajanje specifičnosti FF (jezici, književnost, kultura) sa savremenim tehnologijama. Popričah sa prijateljima sa fakulteta (a oni su profesori na izmaku univerzitetske karijere ili su u punom zamahu), naiđoh na podršku uprave, a što je najvažnije, našlo se nekolicina devojaka koje su doktoranti, masteranti, apsolventi ili studenti FF bez koja bi ideja sama po sebi ostala samo ideja.

Elem, da ne duljim. Nastade PAFF. Video Produkcija Alumnija Filološkog fakulteta. Razrađeni ciljevi: studeti sami prave video emisije na jezicima na kojima studiraju. O jezicima koje studiraju, književnosti, zemljama u kojima se ti jezici govore, kulturi, civilizaciji, tradiciji etc. Najesen dobismo od fakultetske uprave prostor na korišćenje koji je još više probudio naše ambicije. Organizovasmo obuku (mobilno novinarstvo, snimanje kamerom, montaža, postprodukcija) za oko 40 prijavljenih studenata i krenusmo. Pomučismo se sa problemima nedostatka opreme jer svojih para nemamo a valja se dokazati mogućim donatorima i sponzorima da možemo i umemo. Entuzijazam, posuđena oprema, mobilni telefoni, i događaji koje smo hteli obeležiti gurali su nas napred.
I taman kad navukosmo u redakciju dobar računar da olakšamo montažerske muke (hvala mom drugu Slavenu) krenu korona virus.
„Moje“ (za ovo svojatanje nadam se da se neće ljutiti. Moram malo da se napravim važan. Uostalom, jedini sam matorac koji se tu negde mota i smeta) devojke istog časa smisliše akciju #Koronarno čitanje. Iz svojih domova počesmo da snimamo sebe kako predlažemo šta da se čita. Svaki dan od tada. Na Facebooku (vidi Alumni filološkog fakulteta, #koronarno čitanje) i Instagramu (vidi filalumnibgd), sa kompilacijama na našem YouTube kanalu PAFF produkcija.
Potom ubrzo i #PoezijuĆeČitatiSvi koja ide uglavnom preko You tube kanala.

Čemu sva ova priča?
Vrlo se često može od moje generacije čuti kako su današnji mladi nezainteresovani, neambiciozni, izgubljeni a da ne govorim da procenjujemo da nemaju znanja, da su površni i očekuju da im se sve pruži na tanjiru. Ne želim reći da i takvih nema. Uostalom kada bih se prisetio svojih koleginica i kolega iz „onih“ dana mogao bih jednako reći da je bilo onih koji nisu davali glasa od sebe i koji su se kasnije utopili u ko zna kakvoj površnosti, provincijalizmu i osrednjosti.
Ali uvek postoji onaj sloj koji se ne miri, koji želi da menja i poboljšava, koji ne ćuti i koji pomera granice. Eto, takve okupih (ah, ništa od sujete nije mi strano) i takvi sada guraju sve pomenute i akcije koje će tek uslediti, a gde će im kraj biti kada fakultet proradi normalno, ne umem ni da predvidim.
Stoga sam danas sa ponosom pogledao, a i vas to molim, prilog o nama napravljen za Jutarnji program RTS i emitovan danas.
Pa ko video i ko čuo. Pa još ako hoće i da pomogne kako ume i zna – znate kako ćete nas naći. Za koji dan i naš sajt www.alumni.fil.bg.ac.rs biće puniji i pušten u javnost.

I kada me neko brižno kako mi je u izolaciji, kako se mi 65+ snalazimo sa svim zabranama kretanja, kako je buljiti povazdan u 4 zida – nemam valjan odgovor. PAFF i ovo pisanje je učinilo da osećam da sam – na dobitku. Sve sa kilogramima koje dobijam.
Što se PAFFa tiče on će tek da se zahukta, pa verujem da će me staviti na nove slatke muke od kojih ću i ove dobijene kilograme stesati.

A sad ćete me izviniti. Moram još jednom da pogledam prilog o nama.
Uz čaj i čajne kolutiće. One sa kakaom.    


Ah da. Dobar deo ekipe PAFF možete pogledati na ovom prednovogodišnjem okupljanju. Da vas podsetim. https://www.youtube.com/watch?v=Zqc9Pn69sjM

Нема коментара:

Постави коментар