субота, 18. април 2020.

Vaskršnja čorba sa Sarom


Današnja čorba nastala je ovako:

Rastopio sam mast u loncu.

Iseckao i propržio na kratko zelene repove mladog luka na vreloj masti.

Ubacio nešto malo ogoljenih kosti svinjetine oko vrata. Kasnije izvađeno i poslužiće za uskršnji ručak. Ništa bolje nego glockanje ono malo mesa oko kostiju. (Sećanje na majku koja se time pomno bavila.  A radi to i moja kuma).

Ubacio odmrznutu mešavinu povrća iz kesice: šargarepa, grašak, paštrnak, karfiol.

Posolio. Bez bibera ovog puta. Prokleta zaboravnost u nabavci.

Izrezao i ubacio jednu ljutu papričicu.

Dodao alevu papriku. Ljuta je potrošena, blaga je dovoljna.

Posle pola sata,  dodao krompir izrezan na krupne kocke.

Gotovo je kad se krompir skuva. Izvaditi koske.

POSLUŽIVANJE

Iz još vruće čorbe kutlačom izvaditi koliko se namerava pojesti. Ja sam posegao 6 ili 7 puta. 

Imam idealnu činiju koja mi kao istočnjačkim budistima (koji u nju stavljaju isprošenu hranu) služi da uskromnim svoje prehrambene potrebe.

Ovog sam puta dodao malo liofilizovane kozje surutke (koja daje specifičan ukus) i pošpricao kečapom. Ide i sveži peršun koga trenutno nemam.

U drugim kombinacijama ide pavlaka ili štagod drugo mlečno. Može i bez toga.

xxx

Jede se kašikom. Bez hleba. Eventualno udrobiti suve ostatke hleba. Da se ne baci.

Jesti uz dobar džez.


Odabrao sam Saru McKenzie. Kompozitorka, pijanistkinja, pevačica iz Australije.
Nađite i poslušajte „Secrets of my heart“.


Koliko god kod klasične muzike nisam sklon vokalnim kompozicijama (opere su mi otegnute i dosadne), toliko u džezu volim dobar glas. Ženski posebno. Dižu mi nivo belih krvnih zrnaca u krvi kao osnovnom telesnom braniku protiv opakog virusa. Od Bili Holidej, preko Mahalije Džekson i neprikosnovene Ele Ficdžerald do puno dama savemenog džeza a miljenica poslednjih godina mi je Esperanca Spalding.

Poslušajte i pogledajte Esperancu  https://www.youtube.com/watch?v=2aRC3YY3svs

ali pre (a može i kasnije)  poslušajte Saru Mekenzi koju sam slušao uz čorbu.  

Kao desert poslušajte članove kriznog štaba koji unose vaskrslu dozu optimizma. Njihov promotivni trio držao se džez standarda i samo bi muzički nastrojen dr Kon ponekad odvažio na improvizaciju unutar strogo zadane muzičke matrice.

Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар