среда, 11. јун 2014.

ČETVRTAK, 29. novembar 2012. - 41 - Vučić - Eliot Nes i okrvavljeni beskućnik



Žena jednog mog poznanika iz komšiluka godinama radi na Kipru. Za mnoge naše domoljube koji su novac prebacili na Kipar, još od zlatnih vremena  Miloševića, čija omiljena bankarka Borka Vučić je bila guverner srpske narodne banke na Kipru. Prošle godine počela je da radi za jednog srpskog trgovca žitaricama, na Kipru dakako.
Sinoć je usplahirena zvala muža da čuje kome to preti Eliot Nes-Vučić. Kakve se to istrage o trgovini žitaricama pominje?

Bogataši se uznemirili pa su svi redom počeli da daju izjave kako podržavaju istrage. Neki su bolje razumeli Nikolićev poziv da nešto od svog bogatstva udele narodu i vrate makar deo oduzetog. Kostić napravio kuću za decu bez roditelja. Na izveštaju za TV bio je toliko ganut sudbinom napuštene dece da je jedva prozborio par suvislih rečenica.
Najbogatiji Srbin, Milorad Mišković, progovara preko neke od svojih firmi govoreći da su mu firmu (firme) pregledavale gomile raznih državnih inspekcija i da je sve čisto da čišće ne može biti. Možda će mu poverovati kada izgradi makar po jednu sigurnu kuću u svakom mestu sa više od 10.000 stanovnika.

Sedim u 65 i pratim rasvetne stubove i novogodišnje ukrase. Postavljene mesec dana pre vremena. Nisu sačekali ni da prođe nepostojeći praznik Dan republike.
Nekad su se na današnji dan dodeljivale Avnojeve nagrade. Ako me sećanje ne vara i moj kum, tada mladi novinar, bio je u delegaciji TANJUG-a kada je ova agencija dobila to časno priznanje. Verovatno u ovom istom SIV-u oko čije fontane se okupilo poveće jato svraka. Ili su gavranovi u pitanju.

Kada sam od Bajlonijeve pijace skrenuo ka Drinčićevoj vidim grupicu ljudi okupljenih oko ulaza u Night club & Striptis bar. Nešto se dešava kod beskućnika. Primičem se da bih video i čuo. Sedi po stepenicama 5-6  sabraće  meni i vama već poznatog  beskućnika. On u centru njihovih pogleda i priče, sedi bez reči. Na glavi mu podlivi, krvave poderotine i skorije osušena krv. Prebiram po nekoliko na trotoaru poređanih knjižica iz biblioteke "Reč i misao" ne bi li čuo šta se desilo. Ne govore oni mnogo. Oseća se njihovo saosećanje i briga. Iz raznih ulomaka i nedovršenih rečenica saznajem da je u podrum u kome je on bio noćas ušla grupa drugih beskućnika i da su ga tukli zbog nekakve plastične kese sa odećom. Batinaši su tvrdili da je odeća namenjena njima i oteli su mu kesu. a on je kesu sa starim stvarima dobio od neke žene čiji je muž umro pa je ona udelila sirotinji. Iz priče je jasno da prisutne kolege znaju o kojoj je konkurentnoj grupi reč. Neki od mlađih bi da im se osvete. Ovaj "moj" samo odmahuje rukom i rukavom iskrzanog kaputa prelazi preko lica da proveri da li su se krvavi tragovi osušili.

Do prodavca starih knjiga, neka starica razvukla svoj zavežljaj i ređa na njemu vunene čarape i mašinu za mlevenje maka.

Na ulazu u prodavnicu "Višnjica"  odštampan papir:  
KRISTAL ŠEĆER
IZ ROBNIH REZERVI
95,00
Sretnog li nam Dana Republike.

Vuki, došla pošta iz beograda, razaslana u u RH a ponešto se vratilo i razaslalo po zojavrapcu ( Mile)   i po Beogradu :)
Jeja
 Uh sunca ti božjeg! Moraću te proglasiti svojim agentom. dopada mi se varijanta širenja ako je ona rezultat nečije zainteresiranosti i ako nije na komercijalnoj osnovi.

hoće li vas zatrpati snijeg u Zagrebu?

Vuki

      Objavljeno na Projuris forumu: 
Dragi Vuki, ja razaslala (bez tvog imena) jer te nisam pitala...čoveku se svidilo i eto....nekad kad idem gradom i utonem   u neku prošlost ili budućnost, trgnem se pa kažem - ajde, zapažaj okolinu Kao i Vuki!

Ovdje neko platno kišno večer a ja domaće poslove čišćenja i spremanja pa jos gore:) Zato sutra na tancanje

Kako je kod tebe tu i tamo smo informisani:) kako prolaze učenici?
U Lici i Gorskom Kotaru sneg, u Zgb samo kiši skoro cijeli dan, dopuhati ćemo i do vas..
Jeja
Radi kako misliš da je najbolje.
Danas mi je bio nekako zamoran dan, pa sam utonuo u čitanje. "Pustinja" Le Klezio. Divna knjiga. toliko prirasla mom beduinskom srcu.

Vuki
hehe, Beduine, jel Le Klezio Francuz koji je dobio Nobela.

Nomad Gypsy
Taj.
Ja jesam bio čuo za njega ali nisam ništa čitao. Onda me pre par meseci gđa Vukmirović, dama u 80-tim, preko jedne moje drage prijateljice, zamolila da joj pomognem oko arapskih imena i toponima kojima vrvi roman "Pustinja". Transkripcija arapskih imena nije moj uža specijalnost ali ipak sam se prihvatio posla. Nevolja je bila u tome što su arapska i berberska imena u romanu došla preko francuskog originala. Ali odradio sam.
Roman je izašao pred sajam knjiga, a onda je gđa Vukmirović pozvala mene i prijateljicu na večeru i poklonila mi knjigu.
Knjiga je Knjiga.

Vuki

He,he Knjiga je uvijek Knjiga i trebala bi biti pod A :)
Sjećam se kad si išao na večeru, poslije druženja sa Milom i samnom, lijepo je odraditi i poslije imati prijatan feedback.
Ja u tramu na večeru s Oljom (sjećaš se nje?) I Kalmanom (njenim mužem) poslije možda tancanje ...
Uzivaj u suboti a jos više sutra u miru nedelje :)
Jeja

Нема коментара:

Постави коментар