понедељак, 9. јун 2014.

"Hej Slaveni" i Edit Pjaf - 1. april 2012. - 14 -

Sjećate se Borata (Saša Baron Koen) koji je ismijavao Kazahstan. Na stranu što je uvrijeđeni Kazahstan zabranio prikazivanje njegovog filma u Kazahstanu. Posljedice su međutim interesantne. Doživotni predsjednik Kazahstana odlučio je da odgovori snimanjem filma iz kazahstanske historije veličajući tradiciju koju je Borat ismijavao.  Tako je Saša Baron Koen veoma zaslužan za razvoj kinematografije u Kazahu.

Prije neki dan desio se interesantan incident kada je na nekom sportskom takmičenju u Kuvajtu na kome je kazahstanska takmičarka  dobila zlatnu medalju svirana kazahstanska himna u varijanti upotrebljenoj u Koenovom filmu (koja pretpostavljam da je podsmješljiva). Interesantno je da to nitko nije primjetio a reagovao je tek vođa kazahstanske sportske delegacije nakon što je himna odsvirana. Kuvajtski organizatori su se izvinuli i ponovili ceremoniju sa ispravnom himnom. Kao pravdanje su naveli da je bilo i drugih grešaka pa je navedeno da je jednom pobjedniku iz Srbije svirana himna Hej Slaveni. Kažu da se Srbi nisu bunili.

Inače u historiji himničnih gafova jedan od čuvenih  pripada Grenađanima kada je na ceremoniji otvaranja stadiona, u čast Kineza koji su financirali izgradnju, odsvirana tajvanska himna.

Ja preporučujem himnu ljubavi kako je pjeva Edit Pjaf.
Himna ljubavi

Zauvijek, moja ljubav ti si
Vrijeme tu ništa ne može, ne
Ništa meni nije važno
Cijeli svijet, ni godine
Briga me, jer samo tebe imam
Jedino srcem te osjecam
Ja se niceg prije tebe
Ljubavi, ni ne sjecam.

Ja išla bi na kraj svijeta
I dala sve mirise ljeta
Ako samo zatražis
Prodala bih osmjeh srece
Da te tuga nikad nece
Ako samo zatražiš
Mjesec s neba skinula
Tvoje brige brinula
Ako samo zatražiš
Prijatelje izdala
Podsmjehe izdržala
Ako samo poželiš

Ako te ovaj život i uzme
Umreš li , to ce biti taj dan
Nije važno dal' me voliš
Jer i ja cu doc' u raj
I, napokon vjeènost ce biti s nama
Plavo ce nebo nam biti dom
Jer je sve što sam htjela
Ljubavi, biti u srcu tvom

To je moja himna ljubavi.

Нема коментара:

Постави коментар