недеља, 15. јун 2014.

John Reed u Srbiji - 12. novembar 2012 - 16 -


Irena:

Pre neki dan, u vezi Oktobarske revolucije,  sam preporucila za citanje knigu John Reed-a .
Reed je bio ratni reporter sa istocnog fronta za vrijeme I svjetskog rata. Putovao je od Grcke, preko Srbije pa sve do Rusije i onda nazad preko Rumunije, Bugarske pa do Turske. Ko zna engleski, moze je citati on-line.
Dio knjige je posvecen Srbiji. Toplo preporucujem citanje. Slike koje je Rule poslao bile bi izvrsna ilustracija za tu knjigu. 
Strasno je sta je taj narod prepatio. Zanimljivo je da nam u skoli bas i nisu puno pricali o tome.
Ako neko pronadje ovu knjigu prevedenu za nas jezik neka mi javi. Ja imam primjerak na talijanskom.


John Reed: "The War in Eastern Europe"
 http://archive.org/details/warineasterneuro00reeduoft


Vuki:

John Reed je jedan od ličnosti koja mi se mnogo više dopada od npr. Che Guevare i raznih drugih revolucionara. Crvene sa Warrenom Beatty-em ste verovatno gledali. Diana Keaton je glumila Louise Bryant o kojoj bi valjalo da se obavestite preko Vikipedije. Tamo možete naći još jedno vanredno novinarsko svedočanstvo o Oktobru. Svesrdno preporučujem. Čitao sam sa uzbuđenjem. 

SIX RED MONTHS
IN RUSSIA

An Observer's Account of Russia Before and
During the Proletarian Dictatorship

BY
LOUISE BRYANT

Obod je 70-tih izdao 

Rat u Srbiji 1915

Предња корица
Obod, 1975 - 333 страница

Pokušaću da nađem knjigu. 


Нема коментара:

Постави коментар