недеља, 15. јун 2014.

Da nam živi, živi rad - 3. maj 2012. - 42 -

Jos jedan prilog historiji Prvog maja. 

*Uciteljica nas je pitala da li znamo sta je to 1. maj - i svi su sutjeli, samo sam se ja javio:
"To je dan kada bi tata trebao primiti placu, ali je nije primio! ***Nije ni 1. travnja, ni 1. ozujka, ni veljace, sijecnja... U prosincu je
posudio novce za prasence od tetka, ali mu jos nije vratio novce, i kad god
 zove, mi moramo reci da tata nije tu, iako se skrije u ve-ceu kao da tetak
moze vidjeti kroz slusalicu."
 Uciteljica mi lupila cvrgu i rekla da sjednem... Objasnila nam je da je rijec o prazniku rada i rekla da svatko od nas, kada
ga prozove, ustane i kaze cime mu se roditelji bave i sta bi voljeli da
 budemo kad odrastemo? Kada je dosao red na mene rekao sam:                                                              "Moj tata privremeno radi, lezi na tracnicama... Svako jutro se obuce kao da
ide na posao u staru firmu, koju je sad kupio stricek Luka koji je nekada
 bio portir, i ode s kolegama da malo leze na pruzi, a mama zalupi vrata i
kaze: "Dabogda vam naletio teretni iz Siska kad niste htjeli sa Lukom u
 stranku..."
Mama je zavrsila neki teski fakultet, ali u tubi za diplomu sad drži flasu
 rakije za koju tata ne zna, pa otpije nekoliko "semestara" cim on izadje iz
stana...
 Posle se svadja sa susjedom ciji muz cesto pijan piski u liftu... a on radi u nekom ministarstvu kao ekspert za nesto...*****
*Inace, mama je nekada radila u banci, ali joj je sefica dala otkaz zato sto
 se ispostavilo da ima previse skole da bi ostala na radnom mjestu koje se
svidjalo seficinoj kozmeticarki, i premale grudi da bi je prebacili na
 salter... Htjela je prodati tatinog starog "juga" i dedin 'Orden rada sa zlatnim
vjencem' i skupi novce za neku "cetvorku" - rekli su joj da za te pare ne
 moze srediti ni kurje oci, a kamoli da nabaci tranzicione grudi...*****
*Na srecu, ona susjeda nije zlopamtilo, pa ponekad pozove mamu da joj za 500
 kuna ocisti stan, opere i ispegla ves, okreci sobu... i oriba lift kad se
susjed "ekspert" vrati s posla.
 Nije susjedi tesko da to i sama napravi, ali nema vremena od kada se zainatila da zavrsi srednju školu...

Kaze da uspjesnog muza mora pratiti i ambiciozna zena, a i ne moze je
 drugacije ubaciti kod sebe u ministarstvo kao savjetnicu...

Sto se onog dijela "sta bih volio biti kad odrastem" tice, tu sam bas bio u
 nedoumici! Mislim, dvojim da li da postanem tajkun, kao Djurin tata, u cijoj
firmi razrednica popodne radi kao sekretarica, pa joj se i u skoli ponekad
 omakne da striceku Jozi kaze "sefe", ili da postanem politicar?
Kada smo bili mali, Djurin tata, stricek Jozo, cesto je isao u Gradisku,
 valjda su tamo imali vikendicu, ali mama nikada nije htjela da vodi i Djuru
kada bi vikendima isla u posjetu. Koliko sam shvatio, on se tamo aktivno
 bavio poljoprivredom i izgleda da mu je bas super islo cim je posle nekoliko
godina kupio nekoliko firmi, pa za njega danas rade cak i nekoliko striceka
 policajaca, koji su nekada dolazili po njega da ga vode u vikendicu, a on im
lupa cvrge, tjera ih da rade sklekove i ne daje im placu.
Stvarno ne znam da li to ili da idem u veleposlanike? Tata je vise za ovo
 drugo, narocito otkad su javili da je neka polugola teta pokusala uci u
Sabor, a on dreknuo na televizor: "Ostavite je na miru - cula zena da je
 politika kurva, pa dosla kod svojih! Eto, sad imate kvorum!"

"Dobro je, sine, izgleda da j..u jos nekog osim nas u mozak" - okrenuo se
 prema meni i pomilovao me po glavi, dodavsi: " U veleposlanike ce tebe tata,
u veleposlanike, ali da koji put pozoves i tatu u taj veleposlanicki klub
 kad vam dodju ovakve delegacije u uzvratne posjete"...

Moj uzor je stricek Vlado, on se tuce i psuje za placu i nitko ga ne tjera u
 kut kao mene...*****

Inace, izgleda da se situacija kod tate na poslu popravlja, otkad im je bio
 u posjeti neki fini stricek, Rasim, tata se vise ne vraca onoliko ukocen
kuci dobili su neke anatomske uloske za dugotrajno lezanje na tracnicama, pa
 sad kaze da mogu tako i do penzije!*****
Mama i dalje navija za onaj teretni iz Siska, hvatajuci se za"diplomu" sve
 cesce, a ja za tu penziju koju tata spominje - kaze to je sigurna lova na
koju mogu racunati ukoliko se ostvari mamina zelja?
Eto, priznajem da mi ni poslije svega nije nista jasnije zasto je taj 1. maj
 toliko vazan datum kad od cijele obitelji radi samo baka, umjesto da se kod
kuce odmara i gleda spanjolske serije?
 Mada, nije joj lose - po cijeli dan sjedi ispred nekog WC-a i daje ljudima toalet papir u zamjenu za neku sicu....                                    Kaze da cesto sretne i neke od svojih bivsih studenata, oni joj daju vise para nego sto treba, i ne traze kusur.

Otpjevao sam mami i tati pjesmu koju nas je uciteljica naucila - "Da nam
 zivi, zivi rad" - dobio sam samarcinu od tate, a mama me je gadjala
diplomom...
Tek sad nista ne razumijem - zasto slavimo nesto sto nas sve nervira? J..o
 ti praznik kad su svi ljuti na njega!!!*********

Нема коментара:

Постави коментар