недеља, 8. јун 2014.

SREDA, 5. februar 2014. - 108 -

Beograd
Novi Beograd
Tošin bunar
Zemun
Zemunsko polje
Batajnica
Nova Pazova
Stara Pazova
Inđija
Beška
Čortanovci
Čortanovci vinogradi
Karlovački vinogradi
Sremski Karlovci
Petrovaradin
Novi sad

1960. Otac, majka, sestra i ja smo išli vozom iz Karlovca za Feričance. Selo kraj Našica u Slavoniji. Mamina sestra se udala tamo za nekog šnajdera. Dug put vozom koji je stajao kod svake seoske stanice. Ja sam sa uzbuđenjem deteta gledao kroz prozor i ispisivao nazive stanica.
Danas vozom u Novi sad i vozom nazad. Između sastanak. Sarajevski ćevap, nikšićko tamno pivo. 
U odlasku pokoji putnik u otrcanim vagonima. Ne volim vagone sa sedištima poređanim kao u autobusu, bez kupea. 
Grafiti navijača Crvene zvezde. PACZ, Heroes 94...identifikacija bandi međusobno. Regrutacija budućih kriminalaca.
Zbog ranog ustajanja, sklopljenih očiju putujem zimskim predelima sa ponekom belom mrlja snega preko zelenih livada. 
U takvom neispavanom stanju mogu da se odmaram i da čujem sve zvukove oko sebe. Često mi ti zvukovi prave priču oko koje se u glavi prave slike. 
U povratku dve devojke se sve vreme šminkaju i ogledaju u ogledalcima i toroču o koječemu. Uživao sam u u tamnom nikšićkom pivu i nisam ih slušao. 
Neki čovek iza mene je obavio desetak telefonskih razgovora od Novog sada do Beograda. Prenosio je vesti o trudnoći svoje žene. Imaju dvoje dece i treće im došlo neplanski. Ona stalno jede kisele krastavce.
Kondukter je sedeo do mene i mučio sa novim telefonom. Touch screen. Krupni mu prsti i stalno psuje sebi u bradu kad omaši neku ikonicu. I ja sam u istom problemu ovih dana. Prodavci telefona daju uputstva iz kojih kreten poput mene ne može razabrati šta iza čega može da se uradi. Na kraju prokljuviš kroz sistem probaj-pogreši-probaj-nabodi pravo rešenje. Još ako uspeš da ponoviš redosled dodirivanja. Fuck touch screen phones! Evo izneo sam svoju frustraciju. Lakše mi je kad to kažem na stranom jeziku. 
WC u vozu. Inženjerska i tehnička ingenioznost u malom prostoru. 

Silazim na stanici Tošin bunar i kod Mišine radnje sručim sa Borom poštarom  još jedno pivo. Prijalo mi.
Primakla se zimska olimpijada. Rusi potrošiše siln pare i muku muče da sve bude kako treba. Njihov osećaj za finese - kao slon u staklarskoj radnji. Ali neka, stvari uvek idu dalje.U toj maskeradi tobožnjeg sportskog natecanja nacionalnih ponosa ima i poneke životnosti. 
Ne zamerite što je na mene ostavila najveći utisak ova slika u prilogu. WC prostorija sa dve identične  WC šolje, jednom rolnom za papir i kutijom za otpatke.
Neki je  novinar pravio reportažu o olimpijskim objektima i bilo mu dopušteno da zaviruje gde god je hteo. I tako on naiđe na ovaj dupli WC a niko mu od vodiča nije uspeo objasniti o čemu se radi. Radi se muškom klozetu u nekom objektu namenjenom za kros kontri skijače i bijatlonce. Svi koji su se našli tamo da vide to čudo samo su se češkali oko uva ne razumevajući koja inženjerska ingenioznost je smislila koncepciju.
Slikao je WC i pustio na YouTube i naravno dobio gomilu komentara.  Uključujući i photoshop prerade, od kojih je najsimpatičnija ona sa slikom Putina i Medvedeva iznad duplih šolja. (videti u istom prilogu).  
Neki su komentarisali da se radi o gay propagandi, a drugi o merama bezbednosti. «Na jednoj šolji sedi takmičar a na drugoj bezbednjak koji ga čuva».
Drugi Rusi su se pak setili starih sovjetskih vremena kada su se gradile zgrade koje su imale zajedničke kupaonice i klozete. Neki su se toga prisećali sa nostalgijom, drugi su o tome govorili kao prisilnoj kolektivizaciji. Ljudi zaboraviše rimske javne toalete koje sam u nekom ranijem tekstu pomenuo. Znate li da su u Rimu postojala 144 javna toaleta. Da, još da ubacim nešto što niste znali: dupe su brisali spužvom zakačenom na vrh štapa.
Ali desilo se i nešto što ukazuje na nov ruski duh. Pored svih satiričnih opaski, podsmeha i ironije, najbolje je izgleda reagovao predsednik ruskog olimpijskog komiteta, izvesni Aleksandar Žukov. Kada mu je reporter pokazao sliku, ovaj se onako ruski nasmejao do suza i odmah rekao da je WC namenjen za bi-atlonce. Neki arhitekta je to shvatio doslovno.

Dobro ti ovo ide.
Vrlo interesantno i inspirativno pripovedaš,
mislim na dosadašnji celokupni opus.
Kako teku pripreme za tvoj dalek put.
Fadilj

Pripreme su završene. Datum putovanja je između 13. i 16. čekam da mi domaćin potvrdi koji mu datum odgovara. 

Fuck touch screen phones!
 
Ja danas izgubila, zapravo jučer, svoj, a danas uživam u tišini.
Mislim da i ne treba nabaviti novi.
Moguć je život i bez tih naprava.
Silvana

Нема коментара:

Постави коментар